A Netflix a napokban közölte, hogy felpörgeti a csak mobilra vonatkozó előfizetési terveit, illetve gyorsítja a helyi tartalmak előállítását Délkelet-Ázsiában. A Disney ugyanis szintén belép a világ egyik leggyorsabban növekvő piacára - vagyis a Netflix készülhet a kemény versenyre.
A Reuters forrásai szerint a Netflix több mint 200 millió globális előfizetőjéből több mint egymilliót ad a délkelet-ázsiai térség – a régióban nagyjából 655 millióan laknak. Ez egyelőre még nem sok, de a helyi piac rendkívül gyors növekedést produkál, amit az óriások sem hagyhatnak figyelmen kívül.
A jövő hónapban pedig a Disney beindítja a saját streaming csatornáját (Disney+) Indonéziában, amely így a két amerikai vállalat legfontosabb helyi csatatere lehet.
A Netflix mobil előfizetési tervei azért is fontosak, mert maga a vállalat jelezte, látják, a régió erősen mobilközpontú. Éppen ezt figyelembe véve,
a Netflix elindít egy olcsóbb, csak mobilra alkalmazható előfizetői csomagot, amely az olcsóbb okostelefonokkal rendelkezőket is kellően megcélozhatja.
A vállalat egyes országokban (India, Malajzia, Thaiföld, Fülöp-szigetek, Indonézia) már bevezette az 5 dollár alatti előfizetési díjjal futó csak mobilra használható csomagot, azonban a vállalat tervei szerint ez csak a kezdet volt.
A délkelet-ázsiai piac növekedési potenciálját egyébként jól mutatja, hogy a térség tavaly összesen 600 millió dollárnyi bevételt generált a zenei és videós csatornák előfizetéseivel, azonban
egy kutatás szerint ez a szám elérheti az évi 3 milliárd dollárt is, már 2025-ben.
Emellett egy másik elemzés szerint a térségben idén csak a videostreaming előfizetések 14,7 millió dollárt generálhatnak az év végére.
Mindazonáltal a Netflixnek nem csupán a Disney+ jelent komoly kihívást a térségben, hanem a helyi versenytársakkal is meg kell küzdenie. Az olyan cégek, mint a hongkongi Viu (amely nagyon népszerű a dél-koreai drámáival), vagy a kínai Tencent tulajdonában lévő WeTV ugyancsak szorongatják a Netflixet.
A Disney+ szeptemberben kezdheti meg a működését a 270 milliós lakosú Indonéziában, miután a térségben szövetségre lépett az indiai Hotstar streaming platformmal.
Indonéziában az állami Telkomsel lesz a partnere, több mint 300 filmes kínálattal. A Disney előzetes kilátásai pedig igen jók, mivel a vállalathoz tarozó családi és szuperhősfilmek folyamatos kasszasikerek Indonéziában.