Milton azután mondott le, hogy nemrég a Hindenburg Research, a short kereskedésre szakosodott társaság, egy átfogó elemzésre hivatkozva azzal vádolta a Nikolát, hogy módszeresen átveri a befektetőket és gyakorlatilag csalnak.
A botrány akkor tetőzött, amikor kiderült, hogy a Nikola elektromos kamionja a bemutató során még csak nem is magától ment, hanem legurították egy domboldalról.
" Továbbra is a cégnek és nem nekem kell lenni a középpontban, valamint annak, hogy a Nikola képes megváltoztatni a világot. Emiatt egy nagyon nehéz döntést hoztam meg és önként lemondtam poziciomról" - idézte a Reuters Trevor Miltont.
Nem csak a befektetőket, hanem a többi autógyártót is átverte a Nikola a Hindenburg kutatása szerint. Korábban ugyanis azt állították, hogy a cég rendelkezik egy olyan technológiával, amit mások is átvehetnek majd partneri megállapodások keretében.
Ez a technológia viszont úgy tűnik, hogy jelenleg egyáltalán nem áll a Nikola rendelkezésére és az is egyre kétségesebb, hogy fog-e valaha.
Két nappal a Hindenburg elemzés megjelenése előtt a GM 2 milliárd dollár értékű partneri megállapodást kötött a Nikolával, aminek eredményeként az elektromosautó-gyártó 11 százalékának tulajdonrészét is megszerezték.
A Nikola ráadásul továbbra sem gyárt saját akkumulátort, hanem a Romeo Power Technology energiaforrását használja annak ellenére is, hogy már több hónapja ígérgetik saját technológiájuk bemutatását.
A hírre hétfő délután a Nikola elképesztő mértékben, 35 százalékkal esett a nyitás előtti kereskedés során,
jelenleg egy értékpapír 24,70 dollárt ér, pedig a pénteki záráskor még 34,19 dolláron állt az árfolyama.