Az Apple a hét elején jelentette be, hogy új szolgáltatást indítanak Apple One néven, amely 14,99 dolláros havidíjért egy csomagban kínálja gyakorlatilag a cég minden előfizetéses termékét, beleértve az Apple Musicot, a Newst, a TV Plust és az iCloudot.
Magyarországon az Apple News jelenleg még nem elérhető, azt viszont már tudni, hogy mennyibe fog kerülni a szolgáltatáscsomag nálunk. Globálisan három árazású csomag lesz elérhető, nálunk viszont csak az egyéni és családi, vagyis kimarad a prémium kategóriás előfizetési lehetőség.
A Spotify azt nehezményezi, hogy az Apple annyira olcsón kínálja saját szolgáltatásait a One csomagban, hogy ezzel szinte ellehetetleníti vetélytársait, hiszen gyakorlatilag
egy havi Spotify előfizetés áráért kínálnak sorozatokat, filmeket, zenét, felhő alapú tárhelyet és külföldön még hírszolgáltatást is.
Azt viszont meg kell jegyezni, hogy az Apple Music az elmúlt időszakban kínálatban megközelítette a Spotify-t, azonban például az Apple TV még messze van a Netflix streaming szolgáltatásától, ezért természetesen sokkal olcsóbban kínálja azt az Apple.
A Spotify közleménye szerint az Apple One egy újabb kísérlet arra, hogy az Apple saját ökoszisztémáját kihasználva csábítsa a felhasználókat saját felületei irányába. Az Apple szerint viszont semmi ilyen nem történik, a vásárlók továbbra is dönthetnek a vetélytársak termékei mellett.
Ez viszont nem teljesen igaz, hiszen például az Apple Homepod, a vállalat okoshangfala hangparancsra még két évvel megjelenése után is csak az Apple Music-ból tud lejátszani zenéket.
Az már egy másik kérdés, hogy végső soron ez is vezetett a termék bukásához annak ellenére, hogy az egyik legjobb hangminőséggel rendelkezik a piacon termékkategóriájában.