Szinte fekvő helyzetben lehet tekerni a pedálokat a Canyon fejlesztés alatt álló bicikliautójában, ami - mint tudományosan igazolt - lényegesen kedvezőbb a hátnak és a térdnek, mint a hagyományos biciklizés. Ugyanakkor, ha szükséges, a furcsa járművel a lábbal hajtásról elektromosra lehet váltani, mivel egy kicsi elektromotor segíti a haladást.
Sőt, a koncepció tulajdonképpen az, hogy
az elektromos meghajtás a pedálozást - és ezáltal a pedálozót - támogatja, asszisztál erőkifejtéséhez.
Így akár 60 kilométeres óránkénti sebességre is gyorsítható, és akár 150 kilométer is megtehető vele újratöltés nélkül.
A fejlesztést bemutató videó:
A cég közlése szerint az Aacheni Műszaki Egyetemmel működnek együtt fejlesztésük megvalósításában, melynek a konceptváltozata mellett hamarosan elkészülhet a prototípusa is. Azt ígérik, a jármű mindenféle időjárási helyzetben használható lesz, utasát védi az esőtől és a havazástól, ugyanakkor a kapszulaszerű fülke tetetje jó idő esetén elcsúsztatható. A fülkében az utas mögött annyi hely van, ahol egy kisebb gyerek, vagy egy bevásárlás csomagjai is elférhetnek.
Úgy tűnik, egyelőre a Canyon sem kívánja eldönteni, minek tekinti a járművet, autónak vagy (elektromos) biciklinek. Sőt, inkább hibriditását hangsúlyozza, kiemelve, hogy ötletük szerint a jármű könnyedén válthat majd a városi közlekedésben biciklisáv és autósávok között.
Ez azonban - mutat rá a Fast Company - egyáltalán nem biztos hogy jó ötlet.
Nagyon
komoly biztonsági kockázatokat vetne fel az,
ha az amúgy is egyre nehezebb városi közlekedésben a biciklisávokból ilyen, a hagyományos autókhoz képest kisebb járművek hirtelen "bevágnának" a forgalomba, vagy fordítva.