Bicikli és autó is egyben egy új jármű
![Moscow Named Second Worst City for Traffic Jams in the World CAR Moscow transportation vehicle TRAFFIC Capital Traffic congestion TRAFFIC JAM Roads photography JAM second place Russian capital Placement Capital of Russia congestion](https://cdn.origo.hu/2023/12/bdRYwqJ9LbaI4eibCuBx-wUthZygCjhIiduOr3SPO6o/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzNiM2I4YWNhNjI2YjQ2NzU4MjdlYWE3M2Y5ZDM4NjI5.webp)
Szinte fekvő helyzetben lehet tekerni a pedálokat a Canyon fejlesztés alatt álló bicikliautójában, ami - mint tudományosan igazolt - lényegesen kedvezőbb a hátnak és a térdnek, mint a hagyományos biciklizés. Ugyanakkor, ha szükséges, a furcsa járművel a lábbal hajtásról elektromosra lehet váltani, mivel egy kicsi elektromotor segíti a haladást.
Sőt, a koncepció tulajdonképpen az, hogy
az elektromos meghajtás a pedálozást - és ezáltal a pedálozót - támogatja, asszisztál erőkifejtéséhez.
Így akár 60 kilométeres óránkénti sebességre is gyorsítható, és akár 150 kilométer is megtehető vele újratöltés nélkül.
A fejlesztést bemutató videó:
A cég közlése szerint az Aacheni Műszaki Egyetemmel működnek együtt fejlesztésük megvalósításában, melynek a konceptváltozata mellett hamarosan elkészülhet a prototípusa is. Azt ígérik, a jármű mindenféle időjárási helyzetben használható lesz, utasát védi az esőtől és a havazástól, ugyanakkor a kapszulaszerű fülke tetetje jó idő esetén elcsúsztatható. A fülkében az utas mögött annyi hely van, ahol egy kisebb gyerek, vagy egy bevásárlás csomagjai is elférhetnek.
Úgy tűnik, egyelőre a Canyon sem kívánja eldönteni, minek tekinti a járművet, autónak vagy (elektromos) biciklinek. Sőt, inkább hibriditását hangsúlyozza, kiemelve, hogy ötletük szerint a jármű könnyedén válthat majd a városi közlekedésben biciklisáv és autósávok között.
Ez azonban - mutat rá a Fast Company - egyáltalán nem biztos hogy jó ötlet.
Nagyon
komoly biztonsági kockázatokat vetne fel az,
ha az amúgy is egyre nehezebb városi közlekedésben a biciklisávokból ilyen, a hagyományos autókhoz képest kisebb járművek hirtelen "bevágnának" a forgalomba, vagy fordítva.