A vécépapírok eladása 23 százalékkal nőtt a múlt héten az Egyesült Királyságban, így az előállítók arra készülnek, hogy a most bejelentett új védekező intézkedések tovább növelik azok kiskereskedelmi forgalmát. A WEPA-csoport, melynek brit tagja saját márkás vécépapírokat és konyhai papírtörlőket gyárt többek között a nagy láncoknak, mint a Tesco, Sainsbury's és az Asda, azt mondja, tanultak a tavaszi tapasztalatokból.
Most ősszel biztosítani tudják, hogy legyen elég ezekből a termékekből - már ha a vásárlók is felelősen viselkednek, és nem kezdenek el felhalmozni.
Emlékezetes, hogy idén márciusban, a járvány első hullámában, egyes szupermarketekben bizonyos termékekre - a vécépapír mellett tésztákra, kéztisztító szappanokra, antibakteriális törlőkendőkre - fejenkénti vásárlási korlátot kellett bevezetni, miután a vevők lecsupaszították a polcokat.
A WEPA vezetője azt nyilatkozta, hogy növelték a gyártási kapacitást, hogy elég tartalékot tudjanak felhalmozni, és fuvarozóikat is készenlétbe állították, hogy a termékek időben a boltokba juthassanak. Ugyanakkor a cégnél is azt kérik a vásárlóktól:
fogadják meg az üzletek feléjük megfogalmazott kéréseit a vásárolt mennyiségről.
A nagyobb üzletláncok azt közölték: néhány napja azt tapasztalják, hogy a vásárlók némileg több tartós élelmiszert - például paradicsomkonzervet, száraz tésztákat - vásárolnak. De azt az állítást túlzásnak érzik, ami szerint a briteknél megint tendenciaszerű felvásárlásnak lehetnének tanúi - írja a Guardian című brit lap.