Állítólag a német autógyártó függetleníteni szeretné a Lamborghinit, és hosszú távú beszállítói szerződésekről is tárgyal. Mindkét lépés megkönnyítené az első nyilvános ajánlattétel (IPO), vagyis a tőzsdei bevezetés lebonyolítását.
Egy forrás szerint
ez az első lépés abban a tervben, amely segíthet a Volkswagennek a Lamborghini tőzsdére vitelében.
Eddig azonban nem született hivatalos döntés a Lamborghini jövőjéről, és nincs egyértelmű ütemterv sem ebbe az irányba.
A Lamborghiniről, amely jelenleg az Audi alá tartozik, egy másik forrás úgy nyilatkozott, hogy
a Volkswagen megtartaná a szupermárkában irányító részesedését, ha eladásra kerülne a sor.
A Volkswagen nem kívánt nyilatkozni az ügyben.
A Reuters arról számolt be, hogy a Volkswagen a Lamborghini, a Bugatti és a Ducati luxusmárkáinak jövőjét vizsgálja egy optimálisabb méretgazdaságosságra irányuló törekvés részeként, miközben az elektromos autók tömeggyártására áll át.
Két vezető beosztású alkalmazott is úgy nyilatkozott a hírügynökségnek, hogy az átalakítás technológiai partnerségekhez is vezethet, de átszervezés, illetve más lehetőségek is szóba jöhetnek, beleértve a tőzsdei bevezetést vagy az eladást.
A tőzsdei bevezetés eredménye viszont kérdéses.
Az olasz autógyártó, a Ferrari értéke több mint háromszorosára nőtt, mióta a Fiat Chrysler bevezette a tőzsdére 2016-ban, a versenytárs Aston Martin részvényei viszont jelentősen visszaestek a 2018-as tőzsdei bevezetése óta.
A Volkswagen igazgatósága és felügyelőbizottsága egy öt éves üzleti tervről hoz döntést november közepén, ami segítheti a Lamborghini jövőjének gyors eldöntését.
Egy, az ügyben tájékozott harmadik forrás szerint mindhárom luxusmárka jövőjéről egy nemrégiben tartott felügyelőbizottsági ülésen tárgyaltak, miközben a Lamborghini vezérigazgatója, Stefano Domenicali pár napja jelentette be a távozását a sportautó-gyártó éléről, hogy a Forma-1 elnöke lehessen.
Herbert Diess, a Volkswagen-csoport vezérigazgatója úgy nyilatkozott, hogy az autógyártó az év vége előtt „fontos lépéseket" jelent majd be a vállalat jövőjéről.
A belsőégésű motorral hajtott járművek globális megszüntetése a szén-dioxid-kibocsátás visszaszorítása érdekében az autógyártók arra kényszerülnek, hogy felgyorsítsák az alacsony szén-dioxid kibocsátású technológiáik fejlesztését a főbb modelljeiknél. Jó példa erre, hogy Gavin Newsom, az amerikai autóeladások 11 százalékát adó Kalifornia állam kormányzója a múlt héten jelentette be, hogy 2035-től betiltják az új benzinmotoros személygépkocsik és teherautók értékesítését.
A Volkswagen vezetői azonban igyekeznek megoldást találni az olyan kis szériaszámban gyártott sportautók villamosítására, mint a Lamborghini és a Bugatti, amelyekből tavaly 4554, illetve 82 autót adtak el.
Forrás: Reuters.com