Közel 5 százalékkal erősödött a Disney részvénye, miután a cég bejelentette, a jövőben sokkal nagyobb szerepet szán a Disney+ nevű streaming platformjának.
A részvény keddi felfutása önmagában 11 milliárd dollárral (237 milliárd dollárra) emelte meg a vállalat piaci értékét
– írja a Business Insider.
Amellett, hogy a Disney nagyobb hangsúlyt fektet a Disney+-ra érkező tartalmak gyártására, a forgalmazói és értékesítési csapat is egy szervezetbe kerül majd, amely a streaminghez kapcsolódó teljes üzleti folyamatot felügyeli.
A Disney+ sikerét mutatja, hogy a platform csupán tavaly indult az Egyesült Államokban, de idén augusztus elején már 60,5 millió előfizetője volt. Összevetésképpen, a piacvezetőnek számító Netflixnek 193 millió előfizetője volt június végén.
A Quartz által készített grafikonon egyébként jól látszik, hogy
a televíziós szegmens az elmúlt hónapokban egyre fontosabbá vált a Disney számára.
Az idei évben pedig különösen felértékelődött a Disney+ szerepe, mivel a járvány miatt a mozik sok helyen bezártak, a premiereket pedig elhalasztották, de ennél is fontosabb, hogy a Disney parkjai is bezártak, amivel ez a szegmens súlyosan veszteséges volt.
A Reuters elemzése azonban kiemelte, nem a Disney az egyetlen vállalat, amelynek egyre fontosabb a televízió és a streaming. Az amerikai szektorban olyan óriások, mint az AT&T vagy a Comcast is egyre lendületesebben fedezik fel a szegmensben rejlő lehetőségeket.
A háttérben jelentős részben az áll, hogy a járvány miatt egyelőre nyitott kérdés, mikor áll talpra a hagyományos mozik iparága – illetve az is, hány mozi üzemeltető cég marad életben a piacon.
Az egyik üzemeltető lánc, az AMC például kedden jelezte, amennyiben a feltételek nem javulnak, már idén kifuthat a készpénzből.
Ráadásul az elmúlt években már a járvány nélkül is tapasztalható volt, hogy a stúdiók egyre kevesebb filmet szánnak mozikba. Tavaly például a piacvezető stúdiók összesen 124 filmet mutattak be mozikban, ami érezhető csökkenés volt a 2015-ben mért 147-hez képest.