Mutatjuk az angol nyelvű magyarázatokkal ellátott, de így is önmagáért beszélő grafikát:
A grafika címe arra utal, hogy az interneten egyetlen perc alatt átlagosan mekkora adatforgalmat hoznak létre a felhasználók végezte egyes tevékenységek.
Persze nem is a milliárdnyi terrabájt meghatározása a lenyűgöző ebben,
hanem azok az ennél jóval konkrétabb, különféle szolgáltatásai a világhálónak, melyek, miután tömegek használják azokat egyszerre, ezt a felfogahatatlan volumenű adatforgalmat létrehozzák.
Így például egyetlen perc alatt csak a Netflix felhasználói 400 ezer óránál is több tartalmat streamel-nek a portálon, amivel egyidejűleg a Youtube-ra 500 órányi videót töltenek fel mások. Míg a felhasználók ezen folyamatok befejezésére várnak, addig pedig 42 millió üzenet áramlik a WhatsApp alkalmazáson.
Persze nem lenne meglepő az sem, ha ez a szám jövőre már magasabb lenne, hiszen egy perc alatt is rengeteg applikációt töltenek le vagy kezdnek használni, például 319-cel nő a Twitter felhasználóinak száma, és rengeteg más szolgáltatást is igénybe vesznek a világhálóra csatlakozók. Eközben a Zoom platformon szervezett online értekezleteken több mint 208 ezren vesznek részt egy időben.
2020 az az év, amikor a korábbiakkal összehasonlítva - állítják az eredeti elemzést készítő Domo-nál -,
minden eddiginél nagyobb adatforgalom bonyolódik az interneten 60 másodperc alatt, vagyis sokkal több minden és nagyobb számban történik.
Több üzenetváltás, több vásárlás, több online tartalom megtekintése, és így tovább - nem csekély részben a járványnak köszönhetően.
Az utóbbi hónapokban szinte közhelyes megállapítássá vált, hogy a járvány több vonatkozásban is végérvényes változást hoz az eddig megszokott életvitelben, és szinte biztosra vehető, hogy a helyzet egyik nyertese a digitalizáció erősödése lesz. Az ugyanakkor biztos, hogy sok minden nem tűnik el a mindennapokból, pusztán átalakul vagy hangsúlya helyeződik át máshova. Például, ahogy látható, az online kereskedelem lett a gazdaság egészén belül az egyik, a korábbinál is fontosabb szektor.
Ez persze nem is csoda: az adatok szerint egyetlen perc alatt is 6.659 csomagot szállítanak az online rendelőknek, egyedül az Amazonról, a világ vezető kiskereskedelmi portáljáról. Ehhez persze az is kell, hogy a vásárlók költsenek is, méghozzá nem is keveset: az adatok alapján, a felfoghatatlan nagyságú adatforgalom mellett a pénzforgalom is hasonló nagyságrendben zajlik az interneten. Mégpedig úgy, hogy
az online vásárlók percenként 1 millió dollárt (kb. 310 millió forintot)
is otthagynak a virtuális kasszáknál.