A harmadik negyedévben a Tesla 8 milliárd 771 millió dollár bevételre tett szert, ami 39 százalékkal több az egy évvel korábbinál. Ezen belül az autók értékesítéséből származó bevételek 42 százalékkal, 7 milliárd 611 millió dollárra kúsztak fel. Elemzők kisebb, 8,36 milliárd dolláros összbevételre számítottak.
Ahhoz, hogy a Tesla nyereséges tudjon lenni a rekordszámú autókiszállítások mellett az is szerepet játszott, hogy a zéró kibocsátású autói után járó környezetvédelmi kreditek értékesítéséből 397 millió dollár bevételhez jutott a harmadik negyedévben.
Az idei év egészét tekintve
a Tesla 1,18 milliárd dollár bevételt könyvelt el
a más autógyártóknak értékesített kreditek után.
Az amerikai számviteli szabvány (GAAP) szerint számolva a részvényesekre jutó nettó nyereség 331 millió dollár volt, részvényenként 27 cent. Egy évvel korábban kevesebb mint felére, 143 millió dollárra rúgott a profit, ami részvényenként 16 centet jelentett.
Az egyszeri tételek leszámításával kalkulált (non-GAAP) nyereség 874 millió dollárt tett ki az idei harmadik negyedévben, ami 156 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi 342 millió dollárt. A részvényarányos nyereség 37 centről 76 centre nőtt.
A tőzsdére tíz éve bevezetett Tesla az ötödik egymást követő negyedévről mutatott ki nyereséget, ami azért is fontos, mert ahhoz, hogy bekerüljön az egyik legfontosabb tőzsdeindex, az S&P 500-as mutató kosarát alkotó vállalatok közé, legalább négy egymást követő negyedévben kell profitot termelni.
A Tesla adó- és kamatfizetés, illetve értékcsökkenési leírás előtti eredménye (EBITDA) kiigazításokkal számolva 1,8 milliárd dollárra rúgott július-szeptemberben, 49 százalékkal haladja meg az előző negyedévi 1,2 milliárd dollárt, illetve 67 százalékkal több az egy évvel ezelőtti 1,1 milliárd dollárnál.
A negyedévet a Tesla 14,53 milliárd dollár likvid forrással zárta, szemben az előző negyedév végi 8,61 milliárd, illetve az egy évvel korábbi 5,34 milliárd dollárral.
A szerdai tőzsdei zárást követően közzétett eredménybeszámoló hatására a Tesla részvénye több mint 4 százalékkal drágult az elektronikus kereskedésben. Csütörtökön nyitás előtt öt órával 3,95 százalékos pluszban, 439,35 dolláron állt az árfolyam.
A szélesebb autóiparra jellemző csökkenéssel ellentétben a Teslát nem rengette meg a koronavírus-járvány és a világgazdaság recessziója, stabil értékesítés mellett nyereséges negyedéveket zárt,
aminek köszönhetően idén 400 százalékkal emelkedett az árfolyama. Piaci tőkeértéke meghaladja a 393 milliárd dollárt, amivel messze a világ legértékesebb autógyártó vállalata. A sorban következő japán Toyota "csak" több mint 218 milliárd, a német Volkswagen pedig több mint 84 milliárd dollárt ér.
A Tesla a harmadik negyedévben rekordszámú, 139 300 autót szállított le megrendelőinek.
Az év első kilenc hónapjában mintegy 318 ezer autót értékesített, ami azt jelenti, hogy a negyedik negyedévben közel 182 ezer járművet kellene átadnia ahhoz, hogy teljesüljön az idei évre kitűzött ambiciózus cél, a félmilliós szám. A Tesla vezetése elismerte, hogy bár a megfelelő kapacitás megvan hozzá, e cél elérése megnehezedett. A jövő évre vonatkozó várakozásaikat a következő gyorsjelentésben közlik majd.