A Hyundai szóvivője szerint a vállalat politikája nem kommentálja a piaci spekulációkat, hozzátéve, hogy folyamatosan vizsgálják a különféle befektetési és partnerségi lehetőségeket.
A Softbank és a Boston Dynamics sem válaszolt az újságírói megkeresésekre.
Azóta, hogy 2017-ben a SoftBank tulajdonába került, a Boston Dynamics erőteljesebben és szélesebb vevői körnek próbálta termékeit értékesíteni, míg korábban inkább a katonai és kutatási robotikára összpontosított. Spot nevű robotja tavaly került forgalomba, és sokféle alkalmazásban jelent meg.
A vállalat azon is dolgozik, hogy kerekes Handle robotját értékesítse a raktári munkák céljára, ami a koronavírus-járvány közepette akár komolyabb érdeklődést is vonzhat a potenciális vásárlók részéről.
Ennek ellenére az ilyen fejlett - és drága - technológiák értékesítése türelmet, és - a befektetés megtérülése szempontjából megfelelően mély zsebet is - igényel a tulajdonosok részéről.
A Hyundai jövőképe sokkal inkább megfelel a Boston Dynamics profiljának, mint a jelenlegi tulajdonosáé.
A Hyundai az elmúlt évben egyre nagyobb érdeklődést mutatott az automatizált járműtechnika és a robotika iránt. Ennek kézzelfogható fejleménye az, hogy 4 milliárd dolláros (1216 milliárd forintos) beruházással, 50-50 százalékos tulajdonosi részesedéssel közös vállalkozást is alapított az önvezetéssel foglalkozó Aptiv céggel egy új, Motional nevű társaságban.
Forrás: Techcrunch.com