A Spotify nem hagyományos hirdetési lehetőséget kínál a platformon jelenlévő előadóknak: a zenészek az algoritmus segítségével kiválaszthatnak bizonyos számokat, amelyeket ezt követően a rendszer előnyben fog részesíteni más zenékkel szemben.
Vagyis nagyobb eséllyel kerülhetnek be a rendszer ajánlásai és lejátszási listái közé.
Charleton Lamb, a vállalat termékmenedzsere kifejtette, hogy ezzel új lehetőséget szeretnének adni a zenészek kezébe, akik így jobban megragadhatják a felhasználók figyelmét. Például ha egy zene felkapott lesz a TikTok-on, a készítője dönthet úgy, hogy kéri a Spotify algoritmusának segítségét, hogy a platformon is egyre több emberhez jusson el a zene.
Ennek viszont megvan az ára is, hiszen az ilyen módon támogatott tartalmak után az előadó kevesebb jutalékot kap majd. Egyelőre arról még nincs információ, hogy mennyivel kevesebbet, hiszen a funkció tesztelése még csak most kezdődik és minden bizonnyal lesznek finomhangolások az időszak során.
A vállalat szóvivője jelezte, hogy a rendszert mindenképp úgy próbálják meg kialakítani, hogy összességében pozitívan jöjjenek ki az előadók a változtatásból.
Azaz nem szeretnék, hogy a hirdetések miatt bevételtől essenek el a zenészek. Mindez azt jelenti, hogy ugyan lejátszásonként csökken majd a jutalék, de annyival többen fogják hallgatni az adott zenét, hogy összességében növekedni fog a bevétel.