A vállalat 15 és 30 milliárd dollár közötti értékelésre számít a tőzsdén, két, a témában jártas szakértő szerint, írja a Financial Times alapján a Business Insider.
A Wish egy online applikáció, amely lehetővé teszi, hogy a vásárlók válogathassanak olcsó, főként ázsiai termékek között. A céget 2010-ben Peter Szulczewski alapította, aki korábban a Google-nél mérnökként dolgozott. Háztartási cikkektől kezdve az elektronikán át a ruházatig minden megvásárolható a választékukból. Ugyanakkor a vállalatot korábban sokan a gyenge minőségű termékek online piactereként tekintették, mivel egy időben számos vásárló kifogásolta a kapott áru állapotát, tulajdonságait.
Hivatalos honlapján megtalálható adatok alapján több, mint 70 millió aktív felhasználóval és több, mint 1 millió regisztrált kereskedővel rendelkezik.
2017 óta a legtöbbet letöltött globális vásárlási alkalmazás
- a Sensor Tower adatszolgáltató szerint.
A koronavírusos helyzetekre tekintettel sok vásárló inkább az online felületeket választja a személyes vásárlás helyett. A Wish eladásai fellendültek, hiszen a kezdetektől fogva, csak online működő vállalatról van szó.
2020 első kilenc hónapjában a Wish 1,75 milliárd dolláros bevételről számolt be, amely 32 százalékos növekedés 2019 azonos időszakához képest. Összességében azonban 176 millió dolláros veszteséget ért el, szemben az előző év azonos időszakának 5 millió dollárjához képest.
A San Francisco-i platform szerint a vállalat több mint 640 millió terméket jutatott el a vevőinek világszerte a szeptember 31-ig tartó 12 hónap alatt.
A Wish értékét utoljára 2019 augusztusában értékelték 11,2 milliárd dollárra.