Míg a „koronavírus" a legnépszerűbb keresőszó volt világszerte, többen rákerestünk arra is például, hogy „miért covid-19-nek hívják?" és "miért fontos a mentális egészség?" jobban mint bármikor valaha. Kerestük emellett a kapcsolódást, egymás segítésének különböző módjait, például azt, hogy miként támogathatjuk a frontvonalban dolgozó egészségügyi dolgozók munkáját, vagy hogyan segíthetünk az ausztráliai tűzvész, a Bejrútot pusztító robbanás által sújtott embertársainkon.
Még akkor is, amikor oly sokan otthon maradtunk, kerestük annak módját, hogy kapcsolatba lépjünk, támogassuk és jobban megértsük egymást.
- írják közleményben.
Az év eseményei mellett vagy azok ellenére, olyan dolgokra is rákerestünk, mint például: "miért álmodnak az emberek?" és "miért vörös a Mars?" Optimisták maradtunk és kreatívan töltöttük az időnket:
a „kovászos kenyér receptje" megdöntötte minden korábbi keresési rekordját
- hívja fel a figyelmet a közlemény.
A magyar lista élén várható módon a Covid-19-hez kapcsolódó koronavírus kifejezés áll, ehhez kapcsolódóan a top 10-es listában szerepel a koronavírus-térkép, a Magyar Közlöny, illetve az online oktatást segítő Google Classroom és Redmenta alkalmazás is. A legfelkapottabb keresések második helyén az amerikai elnökválasztás szerepel.
A sorozatok közül a Mintaapák, a Bátrak Földje és a Mellékhatás voltak a legkeresettebbek, a filmek listája igen, de a leginkább keresett elektronikai eszközök keresései talán már kevesebb meglepetéssel szolgáltak:
A sporteseményeknél a Magyarország-Izland mérkőzés és a Kézilabda EB, a videójátékok közül pedig az Among Us és a Valorant érdekelték leginkább a magyar internetezőket. A recepteknél a palacsinta győzött. A könyvek között a Kisasszonyok, a 365 nap és a Vaják kerültek az élre:
A vállalat felhívja a figyelmet arra is, hogy 70 ország népszerű kereséseibe nyerhető betekintés a Google.com/2020 oldalon.