Az első PD-14 hajtóművekkel szerelt, 73055 gyártási számú példány december 15-én hajtotta végre az első felszállását az irkutszki összeszerelő-üzem futópályájáról, írja az airportal.hu. A tesztrepülés 1 óra 25 percig tartott,
ez alatt az időtartam alatt a fedélzeten tartózkodó kép pilóta és egy mérnök a repülőgép irányíthatóságát és a hajtóművek alapvető működési paramétereit ellenőrizte.
Az Aviadvigatel PD-14 hajtómű típusalkalmassági bizonyítványát 2018 októberében adta ki a Roszaviacija, orosz légügyi hatóság. Az orosz gyártású erőforrásokkal felszerelt első példány november első felében gördült ki a gyártó szerelőcsarnokából.
Az Irkut elsőként az amerikai Pratt & Whitney PW1400G hajtóművekkel felszerelt, MSz-21-300 változatot állítja majd forgalomba, amelynek tesztprogramját négy prototípussal végzik 2017 május vége óta. Ha minden a tervek szerint alakul, 2021-ben már az indító légitársaságnál utasokat is szállíthat az új generációs gép.
A portál korábban arról is beszámolt, hogy a gyártó tervei szerint a típus forgalomba állítását követően is folytatódik a fejlesztés, amelynek egyik célja, hogy a beépített nyugati részegységeket és rendszereket minél nagyobb arányban cseréljék le hazai gyártásúra,
2023-tól már a fedélzeti rendszerek is orosz vállalatoktól érkezhetnek.
A Russia Today szerint Oroszország ezzel fontos lépést tett, hiszen függetlenítette magát a nyugati beszállítóitól, amerikai és európai vállalatoktól. Így már a polgári repülés területén is képes lesz saját lábakon állni.