Azt, hogy az M1-es autópálya nem csak a magyar autósok, de a Németország és Törökország között közlekedő személy- és áruszállító járművek számára is kiemelt fontosságú útvonal, nemcsak a román horrorkaravánok nagy száma mutatja, de az útdíjbevételi adatok is. Ugyanakkor az agglomerációs forgalom is évről évre nő, ezért stratégiai kérdés, hogy az M1-es használható legyen.
A kormány az évtized közepén döntött úgy, hogy elkerülhetetlen az útvonal teljes újjáépítése és kibővítése, 2018-ban pedig megkezdődött a tervezés.
A napokban – jórészt technikai okokból – módosítani kellett ezt a tervezői szerződést, ez azonban nem érinti a befejezés határidejét, ami január közepe.
A szerződés szerint a tervező cégeknek a meglévő kétszer két sávos autópályát kétszer három sávosra kell bővíteni két szakaszban: az M0-tól Tatabánya Újvárosig, majd onnan Győr (M19) csomópontig.
Ez utóbbi a sztráda várost elkerülő részének a Budapest felé eső belépő pontja. A bővítéssel együtt a pálya teljes rekonstrukciója is megvalósul, a hidak szélesítésével, komplex és egyszerű pihenőhelyek átalakításával, bővítésével.
A Magyar Közút az elmúlt években számos burkolatfelújítási munkát végzett 2018 óta, Budapest és Tatabánya között mindkét irányban összesen 71 pályakilométernyi szakasz újult meg,
Az autópályát október végétől újra korlátozás nélkül, jó minőségben, biztonságosan használhatják a közlekedők - emlékeztet a lap.