A 3D nyomtatásnak köszönhetően egyedi figurák, díszek és színes csokoládék készülnek majd.
Az 1996-ban alapított vállalat éveken át kísérletezett, hogy a 3D nyomtatók képesek legyenek kezelni valamilyen formában a csokoládét.
A cég által kifejlesztett technológiával akár több ezer darabot is ki lehet nyomtatni a korábbiaknál rövidebb idő alatt.
Az üzleti ügyfelek kidolgozhatják terveiket és formáikat több különböző méretben, és ezek a nyomtatott csokoládék alkalmasak lesznek desszertek, édességek, italok és sütemények egyedi díszítésére.
Ez nem egy egyszeri nyomtatás, ezt már folyamatosan tudjuk gyártani"
– nyilatkozta Pablo Perversi, Barry Callebaut innovációs vezetője.
Ugyanakkor azoknak a vásárlóknak, akik személyre szabott csokoládét vennének otthonra, még várniuk kell, mivel a Barry Callebaut – amely olyan cégeknek készít csokoládét, mint a Nestlé, az Unilever és a Hershey – először az ínyenc ügyfelekkel fog együttműködni, és csak ezután lehet majd magánszemélyként is vásárolni.
Sőt, később bárki megvásárolhatja házi használatra a csokoládé nyomtatót.
A cég 3D nyomtatóval készült csokoládéinak első megrendelője a Van der Valk holland szállodalánc.
A csokoládéipar az utóbbi időben növekedési kihívásokkal néz szembe: a Barry Callebaut által a múlt hónapban közzétett adatok szerint a novemberrel zárult három hónapos időszakban stagnáltak a bevételeik. A Lindt & Spruengli pedig nemrég azt jelentette be, hogy a gyenge üzletmenet miatt ötven üzletének bezárását tervezi az Egyesült Államokban.