A Nemzetközi Energiaügynökség friss jelentéséből kiderül: tavaly világszerte összesen 2,1 millió elektromos, illetve hibrid személyautó talált gazdára.
Ezzel a kiugróan magas növekedéssel e járművek globális állománya átlépte a 7,2 milliót.
Az e-autók legnagyobb piaca továbbra is Kína, az értékesített járművek több mint felét itt adták el. Kínát Európa követi, 560 ezer járművel, majd az USA, 330 ezer autóval.
Kína elsőbbsége egyébként tükröződik a használatban tartott e-autók számában is: a világszerte az utakon futó 7,2 millió ilyen járműnek közel a fele, 3,35 millió autó a távol-keleti országban közlekedik. Ez közel kétszerese a USA e-autó állományának.
A Statista grafikája bemutatja, hogyan alakult az e-autók számának növekedése a világ nagy régióit tekintve az elmúlt években:
Bár az e-autók száma lényegében egy évtized alatt érte el a semmiből a 7,2 milliót, egyelőre továbbra is a hagyományos meghajtások a keresettebbek az autópiacon: az elektromos vagy hibrid üzeműek a tavalyi globális értékesítés 2,6 százalékát adták csak. A Nemzetközi Energiaügynökség ugyanakkor arra számít, az arányok fokozatosan az elektromos autók irányába tolódnak el.
Magyarországon rengetegen kértek támogatást elektromos autó vásárlásához
Felülmúlta a várakozásokat az érdeklődés a tisztán elektromos autók és segédmotoros kerékpárok beszerzésének támogatására megnyílt, 5 milliárd forint keretösszegű pályázaton. Már az első órákban csaknem 900-an nyújtottak be pályázatot, az igényelt támogatás mértéke meghaladta a 4 milliárd forintot - ismertette nemrég Kaderják Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) energia- és klímapolitikáért felelős államtitkára. A pályázatban az egyéni vásárlók mellett a személyszállítási szolgáltatást nyújtó taxisok és a futárszolgáltatással foglalkozó vállalkozások is kérhettek támogatást elektromos gépjárművek beszerzéséhez. Kaderják Péter kiemelte, a taxisok részéről volt a legintenzívebb az érdeklődés, a pályázataikban igényelt támogatások összege megközelítette a számukra az 5 milliárd forintból elkülönített 2 milliárd forintos keret határát. Az államtitkár elmondta, a tisztán elektromos meghajtású gépjárművek beszerzésére kiírt pályázat támogatási rendszerét - a februárban kidolgozott klíma- és természetvédelmi akciótervnek megfelelően - úgy alakították ki, hogy az minél szélesebb körben segítse elő a közlekedés zöldítését, és a pályázókat az olcsóbb, a kisebb árkategóriájú elektromos autók felé terelje.