Nagyjából 4 százalékot emelkedett a Mattel részvénye a csütörtöki tőzsdezárás után, miután az amerikai játékgyártó a vártnál jobb negyedéves eredményeket közölt. A Mattel bruttó eladásai ugyanis Észak-Amerikában 3 százalékkal nőttek az idei második negyedévben.
A megugrást elsősorban a cég ikonikus Barbie babái (és a hozzájuk tartozó kellékek), illetve az UNO kártyák hajtották – kiegészülve a Baby Yoda plüssfigurákkal.
A játékboltok amerikai újranyitása szintén nagy segítség volt a cégnek. A Mattel vezérigazgatója, Ynon Kreiz a Reutersnek úgy nyilatkozott, júniusban már csak a kiskereskedelmi üzletek 4 százaléka volt zárva, ami hatalmas javulást jelentett a március végi 30 százalékhoz képest.
A játékgyártó vezetése emellett azzal számol, hogy a következő hónapokban is erős bevételt produkálnak majd az idei első félévhez képest. Ahogy ugyanis egyre nagyobb az esélye annak, hogy az USA számos régiójában zárva maradnak az iskolák a koronavírus-járvány miatt, úgy nőhet tovább a kereslet a cég termékei iránt.
A legendás Barbie babák eladásai egyébként 7 százalékkal emelkedtek az idei első negyedévben, és bruttó 199,3 millió dollárt hoztak a vállalatnak.
Mindazonáltal globálisan már nem volt olyan kedvező a helyzet, mint Észak-Amerikában.
Az egészségügyi válsághelyzet ugyanis nemzetközileg visszafogta a keresletet, aminek eredményeként a Mattel teljes nettó eladásai 15 százalékkal 732,1 millió dollárra csökkentek. Ez viszont még mindig magasabb volt, mint az elemzők által várt 678,5 millió dolláros eredmény.
A cég azonban így is jelentős veszteséggel küzd, amely még nőtt is az egy évvel korábbi szinthez képest. A június 30-án véget ért pénzügyi negyedév ugyanis 109,2 millió dolláros nettó veszteséget hozott, szemben az egy évvel korábban produkált 108 millió dolláros veszteséggel.
Az egy részvényre eső, korrigált bázison a cég 0,26 dolláros veszteséggel zárta a negyedévet, ami viszont kedvezőbb volt, mint az elemzők által várt 0,34 dolláros vesztetés.