A Nestlé élelmiszeripari óriás összesen 2 milliárd svájci frankot (2,19 milliárd dollár) fordít arra, hogy teljesen átalakítsa termékeinek csomagolását. A társaság bejelentette, 2025-re a termékeinek összes csomagolása újrahasznosítható lesz – írja a Reuters.
A svájci társaság operatív igazgatója, Magdi Batato egy sajtókonferencián hangsúlyozta, hogy
a műanyaghulladék továbbra is az egyik legsúlyosabb környezetszennyezési problémát jelenti a világban, és a Nestlé elkötelezett, hogy kedvezően változtasson a gyakorlatán.
A Nestlé egyébként egyszerre kívánja visszafogni általában a csomagolásait, miközben a műanyagot fenntarthatóbb anyagokra cseréli a vállalat. Mindazonáltal a Reuters cikke kiemelte, a tavaszi koronavírus-járvány alatt megnőtt a műanyagszennyezés, ahogy felpörögtek a házhozszállítások.
A vállalat egyébként a KitKat csokoládéját már elkezdte papírba csomagolni műanyag helyett, de Franciaországban hamarosan a Maggi kockák is új, immár újrahasznosítható csomagolásban kerülnek a boltok polcaira.
Jóllehet a Nestlé lendületesen halad az újrahasznosítható műanyagok irányába is, Batato kiemelte, maga a műanyag nem fog teljesen eltűnni a termékekből.
A papírcsomagolás ugyanis sokszor nehezen megoldható, különösen olyan esetekben, amikor nem egységesek a termékek méretei a különböző piacokon.