A felmérés tegnapi bemutatóján az is világossá vált, hogy
a hatvan év alatti felnőtt lakosság körében mintegy nyolcvan százalékban ismert a babaváró kölcsön, amely a legnagyobb érdeklődést a harminc év alattiak és a felsőfokú végzettségűek körében váltotta ki
- írja a Magyar Nemzet. A párkapcsolatban élő, gyerekkel nem rendelkezők körében 88 százalékra rúg a konstrukció ismertsége.
Kurucz Imre, az NRC Marketingkutató és Tanácsadó kutatási igazgatója elmondta: a megkérdezettek körében négy százalék azoknak az aránya, akik már igényeltek babavárót. Az a 17 százalék pedig, amely biztosan felveszi a hitelt, többnyire 1–3 év múlva lép a tettek mezejére, s megközelítőleg a harmaduk (31 százalék) két gyereket tervez. A hitelcélok között dobogós helyen állnak a lakhatással kapcsolatos célok, így a lakásvásárlás, lakásépítés, felújítás és bővítés.
Fodor Tamás, a Sberbank Magyarország retail területért felelős igazgatósági tagja azt mondta, hogy náluk a babaváró hitelt eddig több mint négyezren vették fel, és tapasztalataik szerint népszerűek a személyi kölcsönök is. Megjegyezte: mindkét hiteltípus állománya megközelíti itthon az ezermilliárd forintot, amihez csaknem egymillió hitelszerződés kapcsolódik.
Noha huzamos ideig számoltak azzal a piacon, hogy a babaváró majd elnyomja a személyi hitelek népszerűségét, ám ezzel ellentétben inkább a jelzálogtípusú termékek látták kárát a szabad felhasználású kölcsönök előretörésének.
A kutatás személyi kölcsönök népszerűségét firtató kérdéseiből kiderült, hogy a válaszadók 42 százaléka vett már fel hitelt ilyen típusú konstrukcióban. Hozzávetőleg fele-fele arányban váratlan élethelyzet vagy előre tervezett kiadások miatt. A leggyakoribb hitelfelvételi cél az adósságrendezés, amelyet a lakásfelújítás és az autóvásárlás követ.