A 2020-as évben a koronavírus-járvány miatt lecsökkent a bolti vásárlások, cserébe viszont megnövekedett az internetes vásárlások aránya. Aki üzletben fizetett, az egyrészt élvezhette az 5000-ről 15000 forintra megnövelt érintéses limit előnyeit, vagyis ekkora összegig nem kell PIN kódot megadni, másrészt használhatta a hazai bankok mobilfizetési szolgáltatásait is a kártya helyett.
Ez utóbbinak az a logikája, hogy így kettő helyett (kártya és mobil) csak egy eszközt kell fertőtleníteni.
Az OTP Bank megbízásából végzett friss kutatás szerint a felnőtt lakosság nagyjából 80 százaléka rendelkezik bankkártyával, és az említettek 57 százaléka ahol csak teheti, a kártyás, vagy a mobiltelefonos fizetést választja. A készpénzes vásárlásokat a felnőtt lakosság mindössze 16 százaléka részesíti előnyben a bankkártyás vagy mobilos fizetéssel szemben, míg a megkérdezettek 27 százaléka egyaránt használja a készpénzes és az elektronikus fizetési lehetőségeket.
Hideg Noémi, az OTP Bank Kártya Elfogadói és Fejlesztési Főosztályának vezetője úgy nyilatkozott, hogy az idén január 1-től elindult törvényi kötelezettség, mely szerint
minden online pénztárgép mellé kötelező az elektronikus fizetés biztosítása
(jellemzően a bankkártya-elfogadás ebben a befutó), a kártyabirtokosoknak nem kell elállniuk a vásárlástól azért, mert nincs náluk készpénz. Ez a szituáció ugyanis a kártyabirtokosok 56 százalékával előfordult már.
A bankkártya mellett azonban többféle elektronikus fizetési lehetőség is a kereskedők és a vásárlók rendelkezésére áll az elektronikus fizetés törvényi feltételeinek való megfelelésre, köztük olyan is, mely a tavaly elindult azonnali fizetési rendszert használja.
Az OTP Banknál a törvény hatására érezhető igénynövekedést mértek a bankkártya terminálok igénylésében, az elektronikus fizetési forgalom pedig a tavalyi év utolsó hónapjában csaknem 10 százalékkal nőtt a 2019. decemberihez képest.
Forrás: Növekedés.hu