Az i-Cell 1998-as alapítása óta a telematika leginnovatívabb magyar tulajdonú vállalata. A szegmens kiemelkedő szereplője a haszongépjárműveknek nyújtott flottakövetési szolgáltatásaival,
a 2013-as indulás óta egyik piacvezetője az elektronikus útdíjszedési rendszernek.
A cég emellett az eszközmeghibásodás arányát tekintve a legmegbízhatóbb szolgáltatónak számít.
„Professzionális, ügyfeleink igényeihez igazodó megoldásaink olyan cégek mindennapi munkájához nyújtanak támogatást, mint a magyar fuvarozási piac egyik legnagyobb vállalata, a Gelbmann, vagy a szintén a piacvezetők közé tartozó, emeléstechnikával foglalkozó Megakrán Nyrt." – mondta az i-Cell ügyvezetője. Farkas Károly hangsúlyozta: a Lead Ventures befektetése révén lehetőségük nyílik közös termékfejlesztésekre a MOL Nyrt-vel, és az első projektekkel már néhány hónapon belül el is készülnek. „A tőkeerős befektető megjelenése, valamint a MOL szakmai partnersége, aktív támogatása lehetőséget teremt az i-Cell-nek arra, hogy – hazai pozícióit megerősítve –
a nemzetközi piacokon is terjeszkedjen
– tette hozzá Farkas Károly ügyvezető.
„Azzal, hogy a határokon belül, kicsiben megvalósított elképzeléseinek regionális kiterjesztésén, felskálázásán dolgozik, az i-Cell gyakorlatilag tankönyvi példa volt a számunkra" – fogalmazott Dunai András, az energetika és az üzleti szolgáltatások mellett főként a mobilitásban óriási kitörési lehetőségeket látó Lead Ventures partnere, hozzátéve: mivel érettebb fázisban lévő cégről van szó, a tranzakció, amellyel 50 százalékos tulajdonrészt szereznek a telematikai vállalkozásban, nagyon közel áll a klasszikus magántőkebefektetésekhez (private equity).
Dunai András szerint a teherforgalom bővülésével és a fizetős rendszerbe bevont újabb útszakaszokkal a társaság hazai fejlődési kilátásai több mint biztatók, ugyanakkor a szakember regionális ambícióknak is látja a létjogosultságát:
az európai haszonjárművekbe szerelt telematikai eszközök penetrációjának kiemelkedő a dinamikája,
amely a 2018-as 17-ről 2022-re várhatóan 30 százalékosra nőhet, ami így 6,3 milliárd eurós összforgalmat jelentene a kontinens egészére nézve.