A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNMárton Anna
09:00VívásAnna Marton-Katherine Paredes
HUNPusztai Liza
11:15VívásLiza Pusztai-Michela Battiston
HUNSzűcs Luca
11:15VívásMartina Criscio-Luca Szucs
HUNKovács Richárd
12:20ÖkölvívásHarrison Garside-Richard Kovacs
HUNDósa Dániel
13:05VívásDaniel Dosa-Abdelrahman Tolba
HUNMagyarország
20:05VízilabdaMagyarország-Kanada
HUNMagyarország
21:00KézilabdaArgentína-Magyarország
NyílNyíl

Teljesen leállítaná a benzines és dízelautók gyártását az egyik autógyár

A világ nagy autós botrányai,
Dráma a General Motors detroiti főhadiszállásán: a gyújtáskapcsoló-úgy miatt 900 millió dolláros bírságot kellett kifizetni, ehhez jöttek még a kártérítések, és az óriási visszahívási akció költségei
Vágólapra másolva!
Teljesen leállítaná a benzines és dízelautók gyártását a General Motors. A detroiti cég tervei szerint 2035-re már kizárólag elektromos járműveket dobnának piacra, 2040-re pedig az egész cég karbonsemleges lenne.
Vágólapra másolva!

Hatalmas átalakulás előtt áll a legendás General Motors (GM) autógyártó. Az amerikai cég ugyanis bejelentette, 2035-re kizárólag elektromos autókat terveznek gyártani – írja a CNBC.

Ezzel párhuzamosan 2030-ra az amerikai gyáraikban már csak megújuló energiaforrásokat használnának a termeléshez, 2035-re pedig már a globális gyártást is csak megújulókból fedeznék.

Ezzel a vállalat öt évvel korábban hajtaná végre az átállási tervét az eredetileg tervezett 2040-es célhoz képest.

A hírre a GM részvénye is jól reagált. A csütörtöki kereskedési nap során 7,4 százalékkal erősödött a papír, a cég piaci értéke pedig elérte a 73 milliárd dollárt. A részvény végül 3,45 százalékos pluszban fejezte be a kereskedést.

Hatalmas fordulatra készül a General Motors Forrás: AFP/Paul Ellis

A mostani bejelentés azért fontos, mert bár a GM korábban is jelezte, hogy teljesen átállnának az elektromos modellekre, ehhez eddig nem kötöttek céldátumot. A vállalat vezérigazgatója, Mary Barra hangsúlyozta,

azért is kiemelten fontos számukra az átállás, mert a cég karbonlábnyomának jelentős részét, mintegy 75 százalékát, az eladott autókból származó kipufogógázok adják.

Jóllehet, jelenleg az elektromos autók egy igen szűk terepet jelentenek a globális autóiparban – mindössze 5 százalékos eladási részesedéssel –, mindazonáltal a szigorodó nemzetközi szabályozások és az energiapolitikai elmozdulások egyaránt segítik az elektromos autók terjedését. Ez azért is lényeges a gyártók számára, mert az elektromos modellek gyártási költségei jelenleg még igen magasak. Mindazonáltal nemrég már arról készült átfogó elemzés, hogy az amerikai autóipar is folyamatosan közelít az elektromos járművek felé.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!