A világ autógyártói sorra szüneteltetik a kibocsátásaikat, mivel komoly problémák vannak a félvezetők beszállításaival. A nemzetközi chiphiány olyan nagy gyártókat is érint, mint a Volkswagen, a Ford, a Subaru, a Toyota, a Nissan vagy a Fiat Chrysler – írja a Reuters.
Vasárnap a német gazdasági miniszter, Peter Altmaier levelet írt tajvani kollegájának, arra kérve Wang Mei-hua gazdasági minisztert, hogy tárgyalások útján sürgesse meg a Taiwan Semiconductor Manufacturing (TSMC) kibocsátási aktivitását.
Ez a cég egyébként a világ legnagyobb chipbeszállítója, és a német autóipar egyik legfontosabb partnere.
Altmaier jelezte, a cél az, hogy többletkapacitásokat szabadítsanak fel, rövid- és középtávon, a tajvani félvezető-gyártásban.
A német autóipar vállalati szereplői egyébként már közvetlen tárgyalásokat is folytattak a TSMC-vel a szállítások növeléséről. Altmaier kiemelte, eddig „nagyon konstruktív" visszajelzéseket kaptak a tajvani cég részéről a probléma megoldására vonatkozóan.
A berlini minisztérium szóvivője ezzel párhuzamosan hangsúlyozta, szorosan figyelemmel követik az eseményeket, de mindeközben azon is dolgoznak, hogy csökkentsék az ország autóiparának függőségét az ázsiai beszállítóktól.
Ennek érdekében Berlin azt tervezi, hogy növekvő állami támogatásokkal segíti majd a félvezetőgyártási-kapacitások növelését Németországban és Európában.
A felmerülő problémákra a tajvani minisztérium és a TSMC is támogatóan reagált. A tajvani kormány részéről kiemelték, már megkezdték a tárgyalásokat a helyi chipgyártókkal, annak érdekében, hogy megoldják a problémát – miután több ország felől is érkeztek feléjük erre vonatkozó kérések.
Eközben a TSMC közleményben jelezte, az autóipari chiphiány kérdése központi kérdést jelent a cég számára. Hozzátették, szoros kapcsolatban vannak az autógyártókkal annak érdekében, hogy helyreállítsák a kellő termelési kapacitást.