A Tesla már az Apple 30 százalékát éri

Tesla, logó, autó
07 February 2020, Lower Saxony, Hanover: A Tesla Model X stands in front of a sales shop and service center of the manufacturer of electric vehicles, Tesla. Photo: Julian Stratenschulte/dpa
Vágólapra másolva!
A napokban a Tesla piaci értéke 697 milliárd dollárra emelkedett. Ezzel nem csupán más amerikai nagyvállalatok értékét szorítja maga mögé, de már az Apple 30 százalékát éri Elon Musk cége.
Vágólapra másolva!

Elképesztő értéknövekedésen megy keresztül a Tesla. A vállalat a hét első napjaiban 697 milliárd dolláros piaci értékkel bírt, amivel könnyedén maga mögé szorít olyan, jól ismert óriásokat, mint a Berkshire Hathaway vagy a Walmart. Ráadásul Elon Musk cége ma már az Apple értékének 30 százalékát éri – írja a 24/7 Wall St. Az Apple a világ legértékesebb vállalata, amely a 2020-as évet 2000 milliárd dollár fölötti piaci kapitalizációval zárta.

A Tesla felfutását jól mutatja, hogy 2020 elején még csak az Apple értékének 5 százalékát tette ki az elektromos autókat gyártó társaság értéke.

Az elmúlt évben az Apple részvényárfolyama 77 százalékkal erősödött, ami igen szép teljesítmény, de szinte semmiség a Tesla 730 százalékos drágulásához képest. Mindezt úgy, hogy miközben az Apple a világ legnyereségesebb technológiai vállalatnának számít, a Tesla azt is nehezen tudja elérni, hogy legalább veszteséges ne legyen.

Megállíthatatlannak tűnik a Tesla, de gondot jelenthet a növekvő verseny Forrás: AFP/Brendan Smialowski

Mindeközben a Tesla tavaly összesen közel 500.000 autót adott el, amivel (az eladások számának tekintetében) még a legjobb 20 autógyártó közé sem fér be globálisan. Az Apple 2240 milliárd dolláros piaci értéke mellett közel 100 millió darab iPhone-t tervez értékesíteni az idei év első felében. Az iPhone-okból származó bevételek a tavalyi pénzügyi évben 138 milliárd dollárt tettek ki – az Apple teljes bevétele 260 milliárd dollár volt.

A fentiek fényében felmerül a kérdés, hogy mégis mi indokolhatja a Tesla ilyen elképesztő növekedését.

Egyes elemzők szerint a háttérben egyszerűen az elektromos autók népszerűsége áll, de innen nézve igen izgalmas lesz a Tesla jövője. A piacon ugyanis számos versenytárs erősen kapaszkodik föl – a General Motors például 2025-re már évi egymillió elektromos autót tervez eladni.

Miközben tehát az Apple egy globálisan is igen erős márkával elég stabilan vezeti a piacot, addig a Teslának még csak most kell majd szembenéznie az igazi kihívásokkal.

Elon Musk cégének bizonyosan nem lesz könnyű dolga, és izgalmas lesz, a befektetők hogy reagálnak majd a változásokra.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!