Elképesztő értéknövekedésen megy keresztül a Tesla. A vállalat a hét első napjaiban 697 milliárd dolláros piaci értékkel bírt, amivel könnyedén maga mögé szorít olyan, jól ismert óriásokat, mint a Berkshire Hathaway vagy a Walmart. Ráadásul Elon Musk cége ma már az Apple értékének 30 százalékát éri – írja a 24/7 Wall St. Az Apple a világ legértékesebb vállalata, amely a 2020-as évet 2000 milliárd dollár fölötti piaci kapitalizációval zárta.
A Tesla felfutását jól mutatja, hogy 2020 elején még csak az Apple értékének 5 százalékát tette ki az elektromos autókat gyártó társaság értéke.
Az elmúlt évben az Apple részvényárfolyama 77 százalékkal erősödött, ami igen szép teljesítmény, de szinte semmiség a Tesla 730 százalékos drágulásához képest. Mindezt úgy, hogy miközben az Apple a világ legnyereségesebb technológiai vállalatnának számít, a Tesla azt is nehezen tudja elérni, hogy legalább veszteséges ne legyen.
Mindeközben a Tesla tavaly összesen közel 500.000 autót adott el, amivel (az eladások számának tekintetében) még a legjobb 20 autógyártó közé sem fér be globálisan. Az Apple 2240 milliárd dolláros piaci értéke mellett közel 100 millió darab iPhone-t tervez értékesíteni az idei év első felében. Az iPhone-okból származó bevételek a tavalyi pénzügyi évben 138 milliárd dollárt tettek ki – az Apple teljes bevétele 260 milliárd dollár volt.
A fentiek fényében felmerül a kérdés, hogy mégis mi indokolhatja a Tesla ilyen elképesztő növekedését.
Egyes elemzők szerint a háttérben egyszerűen az elektromos autók népszerűsége áll, de innen nézve igen izgalmas lesz a Tesla jövője. A piacon ugyanis számos versenytárs erősen kapaszkodik föl – a General Motors például 2025-re már évi egymillió elektromos autót tervez eladni.
Miközben tehát az Apple egy globálisan is igen erős márkával elég stabilan vezeti a piacot, addig a Teslának még csak most kell majd szembenéznie az igazi kihívásokkal.
Elon Musk cégének bizonyosan nem lesz könnyű dolga, és izgalmas lesz, a befektetők hogy reagálnak majd a változásokra.