A befektetők is örülhettek a Disney csütörtökön közzétett eredményének, amit az is mutat, hogy a zárás utáni kereskedés során több mint 3 százalékkal emelkedett a vállalat papírja. A Disney ugyanis 0,32 dolláros egy részvényre jutó nyereségről számolt be az októbertől decemberig tartó negyedévre, ami hatalmas meglepetés volt, tekintve, hogy az elemzők 0,41 dolláros veszteséget vártak – írja a Reuters.
A siker kulcsa pedig a Disney+ streaming-szolgáltatása volt, amely 94,9 millió előfizetőt tudhatott maga mögött.
Ha pedig beleszámoljuk a Disney alá tartozó más szolgáltatókat is (Hulu, ESPN+), akkor a vállalat streaming-előfizetőinek száma elérte a 146 milliót.
Mindez pedig pénzügyileg is ellensúlyozni tudta a parkok bevételeinek 53 százalékos csökkenését – ami elsősorban a koronavírus-járvány miatti lezárásoknak tudható be.
A Disney+ az elmúlt időszakban olyan sikeres projektekkel állt elő, mint a Star Wars-univerzumhoz köthető The Mandalorian sorozat vagy a Pixar által készített Lelki ismeretek (Soul) című animációs film. Ez pedig azt is jelenti, hogy a Disney+ mára reális kihívója lett a piacvezető Netflixnek.
A Disney negyedéves összbevétele mindeközben 16,25 milliárd dollárra csökkent a megelőző év azonos időszakában mért 20,88 milliárd dollárról, de ez még így is felülmúlta az elemzők által várt 15,93 milliárd dolláros szintet.
A parkok esetében azonban továbbra is sok a bizonytalanság a járvány miatt. Kaliforniában, Hongkongban és Párizsban továbbra is zárva tartanak a parkok, míg máshol limitált számban engedhetik csak be a vendégeket.
A vállalat úgy számol, hogy a kaliforniai és a párizsi Disneyland valószínűleg még márciusban is zárva marad, de remélik, hogy Hongkongban már április előtt újranyithatnak
– mondta Christine McCarthy, a Disney pénzügyi vezetője.
A zárások következtében a parkok (és az egyes fogyasztói termékek) 119 millió dolláros veszteséget értek el a megelőző negyedévben, szemben az egy évvel korábbi, 2,52 milliárd dolláros nyereséggel. Hamarosan viszont a Disney igen különleges kalandtúrákat szervez a világ legegzotikusabb területeire.
Mindeközben a közvetlen fogyasztói szolgáltatások üzletága (ide tartoznak a streaming-platformok is) 73 százalékos növekedés mellett 3,50 milliárd dolláros bevételt ért el. Noha az üzletág működési eredménye így is 466 millió dolláros veszteség volt, ez 53 százalékos javulást jelentett a megelőző év azonos időszakában mért veszteséghez képest.
Közben a Disney filmstúdiójának számos nagy projekt bemutatását el kellett halasztania a mozik bezárása miatt, egyes filmeket pedig közvetlenül átirányítottak a streaming-platformokra.
A vállalat azonban úgy tervez, hogy a Scarlett Johansson főszereplésével készült Fekete Özvegy Marvel-filmet mozikban fogják bemutatni – a jelenlegi terv szerint május 7-én lesz a premier.
A Disney+ hatalmas sikerét mutatja, hogy tavaly a cég még azzal számolt, hogy 2024-re 60-90 millió közti előfizetője lesz a szolgáltatásnak – az év végére ennek felső határát is kényelmesen átlépték – írja a CNBC. Ezzel pedig a prognózis is látványosan megugrott. A Disney előrejelzése szerint 2024-re 230-240 millió előfizetője lesz a streaming-platformnak.