A McDonald's úgy döntött, hogy számos országban, mint Nagy-Britannia vagy Ausztrália, kivonja éttermeiből a műanyag szívószálait, hogy ezzel csökkentse a kibocsátott káros hulladék mennyiségét. Mindemellett számos vállalat újragondolta műanyaghasználatát a közelmúltban és alternatív megoldásokkal próbál választ találni a globális műanyagproblémára. Ahogy az Origo korábban megírta, a Coca-Cola is beállt a sorba és 100 százalékban újrahasznosított anyagból készült palackokat dob piacra, így küzdve a műanyagszennyezés ellen.
Úgy tűnik azonban, hogy az embereket az is foglalkoztatja, hogy a szívószálat milyen érzés használni. Nagy-Britanniában a vásárlók egy része elégedetlen az eddigi megoldásokkal, mivel a papír alapú szívószál gyakran átázik, szétnyílik, még mielőtt az italt el lehetne fogyasztani.
A brit fogyasztók egy része petíciót is indított, hogy a cég hozza vissza a műanyag szívószálakat.
Ezt látván, egyes optimista eBay felhasználók elkezdték árulni a felületen az eredeti fehér, piros és sárga színű műanyag szívószálakat. A „hihetetlenül ritka" termékéket az online piactéren egyesek 1000 és 1500 ausztrál dollár közötti értékben árulják (230 - 350 ezer forint).
A webes felületen az egyik hirdetésben a következő olvasható:
Hihetetlenül ritka, kiváló minőségű vadonatúj McDonald's szívószál, ami hamarosan legendává válik. Képzelje el, 50 év múlva elmondhatja unokáinak, hogy régen műanyag szívószálat lehetett kapni a gyorsétteremben."
A gyorséttermi vállalat viszont nem tervezi, hogy visszaáll a műanyag szívószálakra, hiszen a cég tavaly ígéretet tett arra, hogy éttermeiből évente 868 tonna műanyagot távolít el. Az elhatározás előtt a vállalatnak több próbálkozása is volt a műanyag visszaszorítására, például 2019-ben tíz napig műanyagmentesen működött az egyik étterme, amelyen eredményei biztatóan voltak és a vevők is nyitottak voltak rá.