A tárcavezető elmondta,
a kormány várhatóan a jövő héten elfogadja azt a fejlesztési stratégiát, amely a következő években az úgynevezett "vasúti gördülőállomány" jelentős növelését tartalmazza, ezen a területen 2 ezermilliárd forintnyi beruházás végrehajtása szerepel a tervekben.
Palkovics László kijelentette: a kormány a magyar vasúti járműgyártást szeretné újra nemzetközileg elismert szintre emelni, ennek megfelelően alakítanák a vasúti szakemberek, mérnökök képzését is.
A miniszter hangsúlyozta, hogy a koronavírus-járvány nem rajzolta át a magyar gazdaság lehetséges kitörési pontjait, inkább megerősítette az eddig követett irány, a kormányzati intézkedések helyességét.
A gazdaság jövője változatlanul magyar, high-tech és zöld"
- fogalmazott.
Ezeknek a kritériumoknak szavai szerint teljesen megfelel a Polgár Kft. is, amely egy 40 éves múltra visszatekintő családi vállalkozás, és hosszú ideje beszállítója a multinacionális autógyártó cégeknek és vasúttársaságoknak.
A vállalkozás mozdonyvezetői ülések után már a MÁV IC másodosztályú termes kocsijaihoz is gyárt utasüléseket, hamarosan pedig az első osztályú kocsikban utazók is megismerhetik termékeiket
- fűzte hozzá.
Palkovics László szólt arról is, hogy 2021-ben a jelenleg közlekedő kilenc után akár tíz darabbal bővülhet a MÁV emeletes motorvonatflottája. Stadler KISS típusú járművek karbantartását szolgáló szolnoki csarnokát tavasszal adhatja át a vasúttársaság, a 600 ülőhelyes kocsikból a tervezett ütemezés szerint 2022 végéig összesen 40 darabot szállít le a gyártó.
Felidézte, hogy a MÁV Zrt. és a MÁV-Start Zrt. vezetői január végén írtak alá együttműködési szándéknyilatkozatot Kína egyik legjelentősebb vasúti járművek tervezésével és gyártásával foglalkozó társaságával. A CRRC Changchun céggel megkezdődött együttműködés célja a magyarországi regionális vasúti szolgáltatások innovatív fejlesztése - mondta a miniszter.