A Xixo gyártója, a Hell Energy Magyarország Kft. egyike azon magyarországi vállalatoknak, ahol a fenntarthatóság nemcsak elméleti szinten része a vállalati filozófiának, hanem egyben stratégia épül rá, és az valódi tettekben mutatkozik meg. A Hell csoport éppen ezért immáron garantáltan legalább 75 százalék újrahasznosított alumíniumból készült italdobozokba tölti a termékeit, ahogy tavalyi bejelentésükben előrevetítették. Az alumíniumbeszállítóval 2020. július 21-én megkötött szerződés értelmében
a Hell csoport a világon az első italgyártó, amely garantáltan a legmagasabb újrahasznosított tartalommal bíró alumíniumot használja csomagolóanyagként február 1-től valamennyi italdoboza esetében.
A fogyasztók ma már joggal várhatják el a legnagyobb piaci szereplőktől, hogy felelősségtudatos döntéseikkel óvják a bolygót, és példát mutassanak más vállalatok számára is. A prémium minőségű Hydro CIRCAL75 alkalmazása fenntarthatósági szempontból az egész iparág számára mérföldkő, és egyben jó alternatív megoldás az elfogadhatatlan mértékűre duzzadt műanyagszennyezés megállításához.
A cégcsoport hosszú távú fenntarthatósági fejlődési programjának köszönhetően folyamatosan növelte portfóliójában az aludobozos termékek arányát, így tavaly már termékeinek 95 százaléka alumíniumdobozban került forgalomba.
A cég azt is vállalta, hogy 2025-ig 1 százalékra csökkenti a PET-palackok használatát, amely ígéretét betartva, újabb lépésként leállította a műanyag palackos szénsavas italok gyártását.
Globális szinten is a legnagyobb termékcsoportnál, a szénsavas üdítőitalok kategóriájában szüntetik meg a PET-palackok használatát. Vállalták, hogy a PET-palackos kiszerelések arányát 5 százalékról 1 százalék alá csökkentik, és most újabb lépést tettek ezen céljuk elérésében.
A környezetvédelmi hatások mellett az sem elhanyagolható, hogy a 250 ml-es aludoboz egypohárnyi mennyiségnek felel meg, ez éppen annyi, amennyit egy alkalommal el tudunk fogyasztani, így a PET-palackokkal szemben ez a kiszerelés nem sarkall túlfogyasztásra sem"
– jelentette ki Vecsei Márton, a Xixo márkavezetője.
A PET-tel szemben az alumínium italdobozok – megfelelő gyűjtés és kezelés mellett – végtelenszer és teljes mértékben, minőségvesztés nélkül újrahasznosíthatók. Hulladékanyagként is a legértékesebbek az összes csomagolás közül, így visszagyűjtésük és újrahasznosításuk is a legkönnyebben, legnagyobb arányban megoldott.
A valaha kibocsátott alumínium mintegy 75 százaléka jelenleg is forgalomban van, a hatékony körforgásnak köszönhetően 60 nappal az után, hogy a fogyasztó a szelektív hulladéktárolóba dobta, ismételten alumíniumdoboz készülhet belőle.
Ezzel szemben a műanyaghulladék legnagyobb része több száz évig veszélyezteti az élővilágot. Az Ellen MacArthur Alapítvány kutatásai alapján az évente előállított 78 millió tonna műanyag csomagolás mindössze 2 százaléka kerül egy „zárt körben" újrahasznosításra.
A Xixo töretlenül dolgozik a fenntarthatósági programjának megvalósításában, amely nem képzelhető el fogyasztóik közreműködése nélkül.
A 2020-as esztendőben szervezett újrahasznosításra ösztönző promóció keretében, vásárlóink segítségével nagyságrendileg négyszázezer aludobozt gyűjtöttünk vissza"
– tette hozzá végezetül Vecsei Márton.