A Ferencváros és Kelenföld vasútállomások közötti vasúti vonalszakasz fejlesztése a Budapest Fejlesztési Központ szakmai irányításával, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában a Ring Mérnöki Iroda Kft., a Kontúr Csoport Kft. és a Veszprémterv Kft. alkotta tervezői konzorcium munkájával valósul meg. A szakasz jellegét alapvetően meghatározó műtárgyakat a Speciálterv Kft. tervezte.
A Speciálterv szakemberei a Magyar Építőknek beszámoltak arról, hogy
a projekt keretében létesülő új megállóhelyek segítségével a korábban kötöttpályás közlekedéssel fel nem tárt területek közlekedési helyzete egy csapásra világszínvonalúvá emelhető.
Mindezek mellett a vasúti teherforgalom áteresztőképessége is javul, és oldódik a jelenleg szűk keresztmetszetet jelentő Duna-keresztezés, hozzájárulva Magyarország versenyképességének növekedéséhez is.
Kattintson a képre, és nézze meg a látványos terveket!
Emellett a fejlesztések során a Bartók Béla út felett a meglévő két vágány négyre bővül, szélesebb sávot elfoglalva a Bartók Béla úti csomópontból. A négy vágányt két különálló, egymással párhuzamos, egyenes tengelyű hídszerkezeten vezetik át, amelyek támaszköze 93 méter. A jelenlegi híd támaszköze több mint 67 méter. A tervezett új híd, noha szélesebb sávot foglal el a Bartók-csomópontból, ugyanakkor lehetőséget biztosít egy élhetőbb városi tér kialakítására.