A DJN Kft. célkitűzései között szerepel a magyar digitális oktatási technológiával foglalkozó cégek exportlehetőségeinek bővítése, ezáltal pedig mind a hazai digitális gazdaság erősítése, mind a digitális oktatás elterjesztése. A BETT show a világ legnagyobb oktatástechnológiai kiállítása és vására, ezért az azon való megjelenés kiemelt cél a hazai vállalkozások számára.
Jobbágy László jelezte:
a DJN Kft. az idei rendezvényen tizenkét magyar digitális oktatási vállalkozás megjelenését támogatja.
Mivel az idei vásárt online tartják, ezért elsősorban oktatási szoftverekre specializálódott cégeket választottak ki, amelyek között ott van az Akriel, a BOOKr Kids, a DartsMatek, az Edubase, a Hashtag School, a Makerspace, a Mateking, a MaxWhere, az Okos Doboz, a Redmenta, a Webuni és a Xeropan.
Az idei show különlegessége, hogy a hazai cégek képviselői online egyeztetnek a velük összepárosított potenciális vevőkkel.
Az ügyvezető kiemelte:
Ez a gazdasági kapcsolatépítés és a piacralépés leghatékonyabb formája, hiszen nincsenek előadások, webináriumok, hanem a magyarországi vállalkozások termékeire vagy szolgáltatásaira már előre bejelentkeztek a potenciális érdeklődők, vevők. A cégeket és az érdeklődőket korábban összepárosították, így a rendezvényen már csak célzott találkozókat tartanak."
Hozzáfűzte, hogy a potenciális vevők között jellemzően nagy oktatási intézmények, fenntartók vagy beszerzési közösségek vannak, akik 20–30 országból érkeznek.
A magyar vállalkozások már eddig is jól szerepeltek a BETT-en, és a tapasztalatok alapján két-három kisebb (egymillió forinttól ötmillió forintig terjedő) és négy-öt nagyobb (ötmillió forinttól húszmillió forintig terjedő) szerződésre számíthatnak. „Élő, tényleges értékesítés nélkül nem lehet kereskedelmi megállapodást kötni a nemzetközi oktatási piacon, ezért fontos a BETT-Learniten keresztül közvetlen értékesítési lehetőséghez juttatni a hazai oktatástechnológiai vállalkozásokat és startupokat" – emelte ki Jobbágy László, hozzátéve, hogy a brit kapcsolatok felhasználásával a világ más részein, mint például Indiában is megismerhetik a magyar fejlesztéseket.
Ráadásul a magyar nyelv speciális helyzete miatt a cégek megoldást kínálhatnak egy sor olyan országnak és kultúrának is, amelyek hasonló módon elszigeteltek, mint a magyar.
Az ügyvezető az idei vásáron megjelenő cégek termékeiről azt közölte, van közöttük olyan, ami a 3D nyomtatásra, a virtuális valóságra, a robotépítésre, az adatbázisok kreatív felhasználására vagy a keretmesére épülő tanagyagra helyezi a hangsúlyt. Általában kijelenthető, hogy a cégek fejlesztései integrálhatók, így más termékekkel kiegészítve is működnek, ami jelentősen növeli az adott program vonzerejét. „A magyar vállalatok teljes ökoszisztémákat hoznak létre, vagyis egész termékcsaládokat kínálnak a nemzetközi oktatási piac szereplőinek" – mondta ügyvezető. Rámutatott arra is, hogy mivel az oktatási termékek fő felhasználói a gyerekek, ezért ezen a piacon nagyon fontos a bizalom, így a rendezvény arra is kiváló alkalmat nyújt, hogy felfigyeljenek a magyar cégekre.