Az elmúlt hónapokban a koronavírus-járvány hatalmas lendületet adott az érintésmentes mobilfizetéseknek. Az eMarketer elemzése például kimutatta, hogy csak az Egyesült Államokban 29 százalékkal nőtt a bolton belüli mobilfizetések száma – írja a TechCrucnh. A trend azonban messze nem csak az USA-ban érzékelhető.
Ha csak az eMarketer amerikai kutatását nézzük, jól látszik a mobilfizetések térnyerése a világ legnagyobb gazdaságában.
Tavaly összesen 92,3 millió (14 évnél idősebb) amerikai vásárló élt ezzel a lehetőséggel legalább egyszer, hat hónap alatt. A kutatás szerint ebben az évben ez a szám fölmehet 101,2 millióra.
Ha pedig a trend folytatódik, akkor 2025-re az amerikai okostelefon-tulajdonosok több mint fele használni fogja az érintésmentes mobilfizetési technológiát.
Nem meglepő, hogy elsősorban a fiatalok nyitottak a megoldásra. A 2020 és 2025 között prognosztizált, évi 6,5 millió új „mobilpénztárca"-használóból több mint 4 milliót az Y és a Z generáció tagjai adják majd – vagyis az 1980 után születetett nemzedékek tagjai.
Az amerikai növekedés azonban egy világszerte érezhető trend része. A Finaria ugyanis egy globális méretű iparági kutatás keretében arra jutott, hogy
idén a mobilfizetések szektorának mérete elérheti a 2400 milliárd dollárt, ami 24 százalékos növekedés lenne a 2020-as szinthez képest.
A jelentés szerint 2023-ra a globális összérték 3500 milliárd dollárra bővülhet.
A globális trend éllovasa egyébként Kína, amely vezetőnek számít a technológiához való kiskereskedelmi alkalmazkodásban. A jelentés kiemelte, az Egyesült Államok korábban igen nehézkesesen tudta csak felpörgetni a mobilfizetéseket a kiskereskedelemben. Mára azonban az USA eljutott oda, hogy globálisan a második legnagyobb piacnak számít, ahol a tranzakciók összértéke elérte a 465,1 milliárd dollárt – 2023-ra pedig összejöhet a 698 milliárd dollár is.
Az egyes vállalatokat nézve az látszik, hogy az USA-ban az Apple Pay tartósan a legnépszerűbb szereplő, és a felhasználóinak száma idén elérheti a 43,9 milliót.