A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNMárton Anna
09:00VívásAnna Marton-Katherine Paredes
HUNPusztai Liza
11:15VívásLiza Pusztai-Michela Battiston
HUNSzűcs Luca
11:15VívásMartina Criscio-Luca Szucs
HUNKovács Richárd
12:20ÖkölvívásHarrison Garside-Richard Kovacs
HUNDósa Dániel
13:05VívásDaniel Dosa-Abdelrahman Tolba
HUNMagyarország
20:05VízilabdaMagyarország-Kanada
HUNMagyarország
21:00KézilabdaArgentína-Magyarország
NyílNyíl

Két nagy techvállalat sem tudott mit kezdeni az átverős hirdetések jelentős részével

internetes csaló nő illusztráció
internetes csaló nő illusztráció
Vágólapra másolva!
A brit Which? tanulmánya szerint a Google nem tudta eltávolítani az oldalairól az átverős hirdetések 34 százalékát, a Facebook pedig a 26 százalékát, annak ellenére, hogy mindkettő vállalat azt nyilatkozta, hogy kivonta felületeiről a káros hirdetéseket. A felmérés szerint sokkal proaktívabb megközelítést kellene alkalmazniuk a weboldalaknak, hogy megóvják az embereket az átverésektől.
Vágólapra másolva!

Az online platformok tétlensége a káros hirdetések jelentésekor, az áldozatok alacsony jelentési hajlandósága, és a viszonylag könnyű helyettesítése az eltávolított csalárd reklámoknak arra utal, hogy a digitális weboldalaknak proaktívabban kell eljárniuk, hogy az ártalmas digitális anyagok ne jussanak el a potenciális áldozatokhoz- írta meg a BBC.

Mi a Which?

A Which? egy brit fogyasztóvédelmi kezdeményezés, mely tájékoztatja az embereket a termékek és szolgáltatások minőségéről, kiemeli az alacsony minőségű termékeket, illetve felhívja a figyelmet a fogyasztók jogaira.

A tanulmányból kiderült, hogy a megkérdezettek 15 százaléka esett átverő hirdetések áldozatául és jelentette is azoknak. Ezeknek a reklámoknak a 27 százaléka a Facebook-on fordult elő, 19 százaléka pedig a Google-ön. Fontos kiemelni, hogy a felhasználók 43 százaléka nem jelentette a megtévesztést a technológiai vállalatoknak. Ennek az oka valószínűleg az lehet, hogy az emberek kételkednek abban, hogy a nagy cégek bármit is tennének az ilyen csalások eltávolítása érdekében.

Illusztráció Forrás: pixabay.com

A Which? egyik szakértője szerint a technológiai óriásoknak, a szabályzó hivataloknak és a kormánynak nagyobb erőfeszítéseket kell tenniük annak érdekében, hogy csökkentsék a csalások gyakoriságát.

Továbbá azt is hangsúlyozta, hogy az online platformoknak jogi felelősséget kell vállalniuk az átverős tartalmak azonosításáért, eltávolításáért és megelőzéséért a webhelyeiken.

Mindkét technológiai cég azt nyilatkozta, hogy fellépnek a csalárd tevékenységekkel szemben, illetve a Google hozzátette, hogy több mint 3,1 milliárd hirdetést távolított el vagy blokkolt irányelveik megsértése miatt. A vállalatok számára viszont túlságosan nagy összegeket emésztene fel egy olyan rendszer, ahol minden hirdetést ellenőriznének megjelenés előtt. Mindemellett az áldozatok nagy része úgy gondolja, hogy felesleges jelenteni a káros reklámokat, mivel a technológiai cégek úgysem foglalkoznak a problémával.

A Facebook bár lehetővé teszi, hogy egy hirdetést félrevezetőnek jelentsenek az emberek, de arra nem ad lehetőséget, hogy megmagyarázhassák, hogy miért gondolják annak. Emellett a Google nem küld értesítést, hogy intézkedett-e a jelentéssel kapcsolatban.

Mivel a csalások, átverések száma a 21. században egyre növekszik és ma már cselesebben játszák ki a különböző szabályzásokat, így a nagyvállalatoknak sokkal aktívabbak kell eljárniuk a problémával kapcsolatban.

Ahogy a tanulmányból kiderül, a Google nem tudta eltávolítani az átverős hirdetések 34 százalékát, a Facebook pedig a 26 százalékát, így a felmérés készítői azt tanácsolják a digitális cégeknek, hogy proaktívabb módon lépjenek fel a csalók ellen, hogy ezzel is elősegítsék azt, hogy az emberek ne váljanak átverős hirdetések áldozataivá.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!