A Visual Capitalist alábbi grafikája azt mutatja meg, hogy a nagy technológiai cégek mennyit kerestek percenkénti lebontásban. A kördiagramon ábrázolt cégek neve mellett a "K" betű az ezer dollárt jelöli, míg az "m" a minute, vagyis magyarul a perc rövidítése. Ez tehát azt jelenti, hogy például a Netflix percenként keresett 50 ezer dollárt (nagyjából 15 millió forintot), de a jelenlegi csúcstartó Amazonnál ez már 956 ezer dollár, azaz mintegy 287 millió forint (a kalkuláció alapját a legfrissebb negyedéves bevételek jelentik az egyes vállalatoknál).
A koronavírus-járvány különösen kegyes volt a Netflixszel. A streamingóriás 2020-ig 52 millió új előfizetővel bővült, ezzel 203 millióra növelte előfizetőinek számát. A megosztáson kívül a tartalomgyártásba is egyre jobban bekapcsolódik a cég. A Netflix saját gyártású produkcióinak száma gyorsan növekszik, és a Golden Globe díjazottjai közt is egyre többször tűnnek fel.
Az elektromos járművek egyre növekvő térhódítása új magasságokba emelte a Teslát is. A vállalat bejutott a rangos S&P 500-ba, a részvények szárnyalása pedig az alapító Elon Muskot a világ leggazdagabb emberei közé repítette.
Mióta az adatvédelmi kérdések nagyobb politikai figyelmet kapnak, a Facebook viharos hónapokat él, azonban ennek - úgy tűnik - nincs érdemi hatása az üzletre. A legutóbbi negyedév során 27 milliárd dolláros (8100 milliárd forint) bevételt termelt, és átlagosan havonta 2,8 milliárd aktív felhasználót lát vendégül a platformon.
A Microsoft a második legnagyobb technológiai vállalat, a maga 1,75 ezer milliárd dolláros (525 ezer milliárd forint) piaci kapitalizációjával. A holdinghoz tartozik a Bing, a LinkedIn, az Xbox és az Azure is.
Az Alphabet a Google anyavállalata, amely igazi „behemótnak" számít. A tavalyi évet 182 milliárd dolláros (54.600 milliárd forint) bevétellel fejezték be, amelyből körülbelül 20 milliárd dollárral (6000 milliárd forint) részesedett a YouTube. A csaknem 4 milliárd keresés naponta pedig magasan a világ legnépszerűbb weboldalává teszi a Google-t.
Az Apple már nem csak az iPhone-ról szól. 2021 első negyedévében az Apple szolgáltatási szegmense 15,7 milliárd dollár (4710 milliárd forint) bevételt ért el, amihez főként a Mac- és az iPad-eladások járultak hozzá. Azonban a viselhető cikkeik és a háztartási kiegészítőik is hatalmas, mintegy 12,9 milliárd dolláros (3870 milliárd forint) bevételt hoztak a konyhára.
Noha az Amazon számára továbbra is az Egyesült Államok a legkiemelkedőbb piac, a világ más részein is egyre jobban teljesít a vállalat. 2020-ban például 20 milliárd dollár (6000 milliárd forint) bevételt könyvelhettek el Japánból, illetve 29 milliárd dollárt (8700 milliárd forint) Németországból.
A FAATMAN részvények együttes piaci kapitalizációja mára meghaladja a 8 ezer milliárd dollárt. E forintban kifejezve 2,4 milliószor ezer milliárd forint).
Ez
az elképesztően magas összeg körülbelül egyenértékű Németország, Kanada és Franciaország együttes GDP-jével.
Azonban a szakértők szerint ez még korántsem a szárnyalás vége. Bár a vállalatok piaci értéke folyamatosan változik, a szakértői előrejelzések szerint a nagy technológiai vállalatoknál a változás továbbra is inkább az emelkedés irányába mutat majd.