A Regio Játék friss felmérése szerint a gyereknapi ajándékvásárlás már 1-2 héttel az ünnep előtt kezdődik, de jellemző az is, hogy a szülők az utolsó pár napban szerzik be a játékokat. A válaszadók 40 százaléka online és áruházban is vásárol, 36 százaléka csak internetről rendel, a kitöltők egyötöde pedig kizárólag személyesen választja ki a meglepetést.
Áruházainkban nagyon erős a forgalom a gyereknapi hétvégén. A legtöbben Lego készletet tesznek a kosarukba, de a nyár közeledtével népszerűek a szabadtéri játékok és a strandfelszerelések is
– árulta el a Gyaraki Dávid marketingvezető.
A játékkereskedő értékesítési adatai alapján az éves forgalom nagyjából 8-10 százalékát teszi ki a gyereknap,
ilyenkor 7800 forintra rúg az online kosárérték, míg egy áruházi vásárlás során 7200 forintot költenek átlagosan a vásárlók.
TOP10 játékkategória májusban a Regio Játék értékesítési adatai szerint:
1. LegoA vállalat 3093 főn végzett kutatásában a résztvevők 30 százaléka 2000-6000 forintért vásárol gyereknapi ajándékot, további 30 százalék azonban 6000 forintnál is többet szán az ünnepi meglepetésre gyermekenként.
A szezonnak megfelelően a szabadtéri játékok végeztek a legelőkelőbb helyen, de sok szülő és nagyszülő kreatív játékkal, könyvvel és kifestővel, illetve sporteszközzel örvendezteti meg a gyermeket ezen a különleges napon"
– ismertette a kutatási eredményeket Gyaraki Dávid. A játék mellett plusz zsebpénzt mindössze a szülők 5 százaléka ad, többnyire 4000 forint feletti értékben.
TOP10 játék májusban a Regio Játék értékesítési adatai szerint:
1. Lego Technic extrém terepjáróA felmérésből az is kiderült, hogy a magyar családok 90 százaléka ünnepli a gyereknapot, azonban a járványhelyzet miatt a legtöbben (46 százalék) otthon maradnak, és közös játékkal töltődnek fel, vagy egy, a lakóhelyhez közeli kirándulással (36 százalék), illetve játszótéri programmal ünneplik május utolsó vasárnapját.
"Minden hatodik család a nagyszülőkkel közösen tervez programot gyereknapon, a megkérdezettek közel fele csak az unokatestvérekkel, keresztszülőkkel vagy barátokkal találkozik a jeles alkalomból, 24 százalék pedig szűk családi körben ünnepli május utolsó vasárnapját" – mondta el a cég marketingvezetője.