Bernard Arnault, az LVMH konglomerátumot (Louis Vuitton Moët Hennessy) irányító multimilliárdos évek óta következetesen építi az Ao Yun kínai bormárkát.
Véleménye szerint a benne rejlő fejlődési potenciál hihetetlen, és a Himalája alatt termelt kínai Ao Yun borok néhány éven belül a legjobb francia borok pozícióját is veszélyeztethetik - írja az rp.pl nyomán a Magyarmezőgazdaság.hu.
Bernard Arnault sokat tud a luxus szeszesitalokról. Az általa irányított LVMH portfóliójában olyan neves márkák találhatók, mint a Moët & Chandon és a Dom Perignon pezsgők, valamint a Lengyelországban gyártott Belvedere vodka.
A konszern üzleti stratégiája általában, hogy prémium márkákat vásárol fel, most viszont egy olyan projektet is fejleszt, amelyet a nulláról építenek fel. Ez az Ao Yun - a kínai Yunnan tartományban, a Himalája lábánál található borok márkája.
A megfelelő szőlőterület keresése az Ao Yun számára 2008-ban kezdődött és négy évig tartott. A jelenleg népszerű kínai bortermelő területeket, például a Hszincsiang régiót túl hideg tél és túl meleg nyár jellemzi. Az ország keleti és déli részei túlságosan nedvesnek bizonyultak, és a monszunoknak vannak kitéve. Végül az ideális mikroklímát Yunnan tartomány északi részén, a Mekong folyó mellett találták meg, nem messze Shangri-La városától.
Ez az a hely, ahol James Hilton regényéből készült A Kék Hold völgye című film cselekménye játszódik, egy olyan világban, ahol az emberek boldogok és sokáig fiatalok maradnak.
Az Ao Yun szőlőültetvényei 2200-2600 méteres tengerszint feletti magasságban, a felhőkbe burkolt Meili hegység közelében található, amit a neve is tükröz. Ao Yun ugyanis azt jelenti: "repülés a felhők felett."