Rangos elismerésben részesült a nemzeti lottótársaság 2020-ban: egy megmérettetésen a legvonzóbb munkaadónak választották. Erre már sok pályakezdő diplomás fiatal felkaphatja a fejét.
Az idei évben immár harmadik alkalommal érdemeltük ki a Kincentric Legjobb Munkahelyek díját a nagyvállalati kategóriában. Az elismerés igazi értékét az adja számunkra, hogy a felmérést a pandémia második hulláma alatt készítették 130 ezer hazai munkavállaló megkérdezésével. Így a saját munkatársaink pozitív értékelései alapján ítélték oda, egy olyan kihívásokkal teli időszakban, amely minden szervezet belső működésére jelentős hatással volt"
– mondta Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója az Origónak. A vállalat képviselője úgy látja, a díj legfontosabb üzenete számukra, hogy a válaszolók a nemzeti lottótársaságot a járvány időszaka alatt is biztonságos, válságálló, személyes fejlődésre is lehetőséget biztosító munkahelynek látják, ahol szeretnek dolgozni.
A szerencsejáték-iparág is jelentős változásokon megy keresztül, többek között a digitalizáció, új játéktrendek, a sportfogadás előretörésének hatására. A magyar vállalat ebben az átalakulásokkal teli időszakban,
idén ősszel indítja hároméves időtartamú utánpótlásprogramját, ennek egyik ágában gyakornoki, a másikban pedig már egyenesen munkalehetőséget kínálnak a résztvevőknek.
Ezt a cég egyébként épp a 30. születésnapjának évében teszi, miközben legrégebbi terméke, a Totó már 70 évesnél is régebbi múltra tekint vissza.
„Komoly múltra visszatekintő, nagy szakmai tapasztalatot és tudást felhalmozott cég vagyunk, azonban ezt a 'vagyont' érdemes megtartanunk és frissítenünk. Növekedésünk csak akkor biztosított, ha a nemzeti lottótársaságot és működésünket felkészítjük a jövőre. Jelenleg az élvonalban teljesítünk az Európai Lottószövetség tagjai között, de fenntartható fejlődésünkhöz elengedhetetlen a fiatal tehetségek bevonzása és megtartása hosszú távon, függetlenül a koronavírus-járványtól" – mondja ezzel kapcsolatban a marketing és kommunikációs igazgató.
Kérdés ugyanakkor, hogyan érheti el gyakorlatilag bármelyik vállalat, hogy a legtehetségesebb és leginkább rátermett fiatalokat sikeresen szólítsa meg. Az imént említett elismerés mellett is, a Szerencsejáték Zrt. ebben a kérdésben versenyhelyzetben van. Számos nagyvállalatnál találkozni fiataloknak kidolgozott utánpótlásprogrammal, a jövőbeni fejlődés és versenyképesség biztosítása érdekében egyre több cégnél fogalmazzák meg az igényt arra, hogy saját kinevelésű szakemberekkel dolgozzanak.
Nem kerülhető el az, hogy a cégek saját utánpótlásprogram indítása előtt felmérjék a hazai nagyvállalati szektorban a hasonló programok működését.
Bánhegyi Zsófia elmondta: nemcsak a hasonló programokat vizsgálták, hanem felmérését is végeztek a célcsoport körében arról, mi motiválja őket kezdő munkahelyük kiválasztásánál.
A pályakezdő fiatalok számára vonzó a versenyképes juttatási csomag, de ennél jóval fontosabb helyre sorolják a személyes fejlődési lehetőséget, munkahelyi környezetet és a munka-magánélet egyensúlyát"
– emelte ki. Ezek figyelembevételével alkották meg hároméves utánpótlásprogramukat, amely számos egyedi elemet tartalmaz.
A fiatal kollégák munkaidejének 20 százalékát személyes képzésekre fordítjuk, ahol többek között vezetői, projektmenedzsment, készségfejlesztési tréningeken vesznek részt. A képzés során lehetőség nyílik külföldi tapasztalatszerzésre is"
– sorolta a marketing és kommunikációs igazgató.
Bánhegyi Zsófia beszélt arról is, hogy programjuk évente 20 fő részére biztosít munkalehetőséget és fiatal vezetővé válást egymásra épülő éves modulokban a szakterületek közötti rotációk lehetőségével. Gyakornoki programjuk pedig 10 fő részére, a felsőfokú tanulmányok mellett kínál egyéves, heti 20-30 órás munkavállalási és gyakorlatszerzési lehetőséget a társaságnál. A jelentkezők mindkét esetben egy komoly szakmai, többlépcsős kiválasztási folyamatban vesznek részt.
Nem titkolt célunk, hogy a kezdeményezés már az őszi induláskor a hazai tehetséggondozó programok élvonalába kerüljön"
– fűzte hozzá.
A nemzeti lottótársaság nagyvállalat, egy ekkora szervezetben mindenképpen kihívást jelent az, hogy az utánpótlásprogram keretében érkezőket sikeresen integrálják a működés keretei közé. Bánhegyi Zsófia szerint komoly kommunikációs feladat a program beillesztése a vállalat mindennapi kultúrájába, illetve az, hogyan fogadják kollégáik az új munkatársakat. Ezzel kapcsolatban a kommunikációs igazgató elmondta:
az újak támogatását mentorokkal, e célra megalkotott mentorprogrammal segítik.
„Az utánpótlásprogram esetében a mentorok azok közül a vezető beosztású kollégáink közül kerülnek ki, akik szívesen vállalják a tehetséges fiatalok támogatását, a gyakornoki programnál pedig a tapasztaltabb szakértő munkatársaink a mentorok" – részletezte Bánhegyi Zsófia.
Hozzátette: a Szerencsejáték Zrt. belső közössége már jóval az indulás előtt értesült a program előkészítéséről, annak céljairól, hosszú távú jövőképünkben betöltött szerepéről. „A visszajelzések alapján kifejezetten pozitív a fogadtatás részükről mind a programra, mind az azt kísérő kampányra, sok kollegám megosztotta saját ismerősei, barátai között is a jelentkezési felhívást a közösségi médiában" – fűzte hozzá a vállalat vezető munkatársa.