Mosóczi László elmondta:
a fejlesztésnek köszönhetően nemcsak a 17 kilométer hosszú vasúti pálya újul meg tejesen, de a kőszegi vasútállomást és hét másik megállóhelyet is felújítanak.
Kényelmes, magas peronok, korszerű LED-es térvilágítás és utastájékoztató eszközök, valamint fedett kerékpártárolók épülnek.
Hozzáfűzte: folyamatban van a Szombathely-Kőszeg vasútvonal villamosításának előkészítése is, az üzemeltető GYSEV várhatóan még idén kiírja a közbeszerzést a tervezésre. Ezzel a beruházással teljes hosszában villamosítottá válik a vasúttársaság magyarországi hálózata.
Az államtitkár szavai szerint
az idén soha nem látott mértékben fejeződnek be hazai vasúti fejlesztések, az év végéig akár 700 milliárd forintnyi beruházás átadásával válhat még versenyképesebbé a hazai vonatközlekedés, a következő időszakban pályakorszerűsítésre 4 ezer milliárd forintot, a járműpark megújítására pedig 2 ezer milliárd forintot fordítanak.
A kőszegi térséget érintő gyorsforgalmi útfejlesztésekről szólva Mosóczi László elmondta:
az M86-os gyorsforgalmi út folytatásának - Kőszeg irányába -, az M87-es gyorsforgalmú útnak az engedélyes tervei már az idén elkészülhetnek, a Szombathely-Kőszeg közötti szakasz megépítéséhez szükséges kiviteli tervek elkészítésében pedig a jövő év elején indulhat közbeszerzési eljárás.
Kőszeg a távlatosabb közúti fejlesztésben is fontos szerepet tölthet be: a település a vidéki nagyvárosokat, gazdasági térségeket összekapcsoló M9 nyugati végpontja lehet - tette hozzá.
Ágh Péter (Fidesz), a térség országgyűlési képviselője a projektindító rendezvényen úgy fogalmazott: a cél, hogy közúton és vasúton, de a településen belül is jelentősen javítsák, XXI. századivá tegyék a közlekedés körülményeit.
Hende Csaba (Fidesz), az Országgyűlés alelnöke, Szombathely országgyűlési képviselője azt emelte ki, hogy
a szombathelyi körgyűrű észak-keleti hiányzó szakaszának jövőbeni megépítése, a tervezett Szombathely-Egyházasrádóc közötti gyorsforgalmi út megépítése, valamint a Kőszeg-Szombathely közötti gyorsforgalmú út megépítése a vasi megyeszékhely számára együttesen 100 milliárd forintnyi megvalósuló fejlesztést jelent a következő években.
Básthy Béla (Fidesz), Kőszeg polgármestere köszöntőjében úgy fogalmazott,
a vasúti és közúti fejlesztések "kinyitják" Kőszeget, amely így nemcsak a kőszegiek életminőségét javítja, de jobban megközelíthetővé válik az oda igyekvők, reményeik szerint egyre több belföldi és külföldi turista számára is.
Homlok Zsolt, a kivitelező Homlok Építő Zrt. vezérigazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy a kivitelezés július elejétől szeptember végéig teljes vágányzárral jár majd, az utasokat vonatpótló autóbuszok fogják szállítani, de ígérete szerint igyekeznek úgy dolgozni, hogy minél kevésbé zavarják az utazóközönséget.
Kövesdi Szilárd, a GYSEV vezérigazgatója azt hangsúlyozta: bár csak 17 kilométer hosszú, de fontos számukra a Kőszeg-Szombathely közötti vasútvonal, a vasúttársaság meghatározó részese akar maradni a közösségi közlekedésnek és tovább szeretné növelni a vasúti személyszállítás kényelmét és biztonságát.