Mint ismeretes, az M85-ös autóút Csorna és Fertőrákos csomópont közötti szakaszának kiépítése négy részben történik meg a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában.
A Magyar Építők cikke beszámol arról, hogy a műszaki átadás-átvétel a teljes IV. szakaszra (Sopron Kelet - Fertőrákosi forgalmi csomópont) lezárult, a forgalomba helyezési eljárás pedig megkezdődött szintén a teljes szakaszra.
A Sopron Kelet forgalmi csomópont - Balfi csomópontok között június 9-én történik meg a forgalom alá helyezés.
A IV-es szakaszhoz kapcsolódóan a 8527-es Fertőrákosi utat új nyomvonalra helyezik a soproni Szent Mihály temetőt megkerülve, amely a jelenlegi Mély út nyomvonalához igazodik.
Jelenleg is folynak itt munkálatok, valamint a Pozsonyi út forgalma az M85-nél a legutóbbi állapothoz képest most már az új nyomvonalon, az autóút felett átvezető Fertőrákos csomóponton keresztül halad.
Az út osztrák határig tartó folytatásán az M85-ös V. szakaszának (M85 autóút Fertőrákos csomópont - Sopron országhatár szakasz a meglévő 84. sz. főúti Határátkelőhelyhez történő ideiglenes visszakötéssel, valamint a 8647. jelű Sopron ÉNY-i elkerülő út kivitelezése) fontos része a 780 méteres Bécsi dombi alagútpár megépítése. A Magyar Építők cikke szerint itt már elindult a második (északi) alagútjárat fejtése, illetve a déli járat fejtési munkái elérték az alagút 226 méteres szelvényét, amely a zárt építési móddal készülő alagútrészen 188,5 méter fejtett szakaszt jelent.