A legújabb hírek szerint jól haladnak a CR929 sugárhajtású gép fejlesztései. A széles testű, két folyosós, óriási méretű utasszállító megvalósítására a kínai-orosz döntéshozók 10 milliárd dollár (2900 milliárd forint) értékű büdzsét irányoztak elő. A közelmúltban mindkét ország jelentős előrelépésről számolt be a gyártási előkészületekben, habár még hosszú út vezet ahhoz, hogy a keleti utasszállító versenyre kelhessen a Boeing 787 Dreamliner-jével.
A 245 tonna súlyú és 63,3 méter hosszú repülőgép a tervek szerint 440 utast tud majd szállítani, és 12.000 kilométert képes megtenni megállás nélkül, akár 900 kilométer per órás sebességgel.
A kínai technikusok dolgozzák ki az utasszállító fedélzetét, valamint repüléstechnikai rendszereit, míg az orosz partner gondoskodik többek közt a szárnyakról és a gép motorjának fejlesztéséről.
Habár a világjárvány miatt a távolsági utazási piac kilátásai meglehetősen bizonytalanok, ennek ellenére a kínai állami tulajdonú kereskedelmi légijármű-társaság (Comac) és az orosz Egyesült Légijármű-társaság (UAC) úgy nyilatkozott, hogy a fejlesztéseket ez nem hátráltatja.
A repülőgépek marketingje és értékesítése szempontjából viszont kihívást jelent ez az időszak, hiszen a pandémia hatalmas pusztítást végzett a globális légiközlekedési üzletágban.
Chen Yingchun, a CR929 vezető kínai tervezője azt jósolta, hogy a 2020-as évek közepe és 2045 között 1000 CR929 sugárhajtású gépet gyártanak le és értékesítenek, ez persze attól is függ, hogy a Covid utáni időszakban hogyan alakul majd a hosszú távú, nemzetközi utazások jövője.