A díj elnyerésében nagy szerepe volt annak, hogy a 2020-as német fogyasztói adatok alapján a kategóriában
a Pick szalámi termékek értékesítése nőtt a legnagyobb mértékben Németországban.
A díjazottak besorolását megalapozó, 30 ezer német háztartást képviselő fogyasztói panelkutatás arra mutat rá, hogy a növekedés motorja a Pick márkát vásárló háztartások számának bővülése volt.
A cég közleménye idézi Takács István vezérigazgatót, aki szerint a német szalámifogyasztókra a magas minőségi elvárások mellett jellemző, hogy
elsősorban az íz alapján döntenek vásárláskor.
A Pick termékeket - a német vásárlók visszajelzése alapján - a karakteres íz és fűszerezés, továbbá az összetétel és az elkészítés módja különbözteti meg más gyártók termékeitől.
A Pick szalámi termékek széles körben megtalálhatók a német üzletek polcain, a kiskereskedelmi forgalom meghatározó részét bonyolító üzletekben. Ilyen széles német kiskereskedelmi jelenléttel és disztribúcióval a szegedi cégen kívül egyetlen magyar FMCG-gyártó - és főként márka - sem rendelkezik.
A cég tájékoztatása szerint
németországi exportból származó árbevétele tavaly meghaladta a 10 milliárd forintot, ami 20 százalékos növekedés 2019-hez képest.
A német jelentős exportpiacnak számít a vállalat esetében, a Németországba exportált Pick termékek ugyanis mennyiségben a teljes export 66 százalékát, míg értékben annak 71 százalékát teszik ki.
A Pick Szeged Zrt. 2010-től a legnagyobb magyar agrárintegráció, a Bonafarm csoport legnagyobb forgalmú tagja és 2100 alkalmazottjával legnagyobb munkaadója.
A cég két szegedi, alsómocsoládi és bajai gyárában évente mintegy 40 ezer tonna húskészítményt állít elő, ebből csaknem 11 ezer tonna a téliszalámi, ez a jelenlegi kapacitás felső határát jelenti. A vállalkozás legmagasabb árfekvésű terméke, a téliszalámi értékben a felét jelenti a bevételeknek.
A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a Pick Szeged Zrt. nettó árbevétele tavaly 72,2 milliárd forintra növekedett a 2019-es 67,2 milliárd forintról, a bevételből 20,934 milliárd forintot tett ki az export, míg 2019-ben 17,91 milliárd forintot. A cég tavaly 5,3 milliárd forint adózott eredményt ért el az előző évi 4,2 milliárd forint után.