Első magyarként került a TOP 100-as listára a Pick Németországban

pick szalámi
150 éve indult a Pick-gyár
Vágólapra másolva!
A vezető német élelmiszeripari szaklap rangos elismerését, a Lebensmittel Zeitung Top-Marke 2021 díjat vehette át a szalámi kategória győzteseként a Pick, ugyanis az eladásait leggyorsabban növelő márkának bizonyult a német piacon - tájékoztatott a cég. A Pick a díjjal felkerült az ötezer élelmiszeripari terméket versenyeztető TOP 100-as listára is, melyen az év 100 legsikeresebb termékét összesíti a német szaklap. A Pick az első magyar márka, amely Top-Marke elismerésben részesült.
Vágólapra másolva!

A díj elnyerésében nagy szerepe volt annak, hogy a 2020-as német fogyasztói adatok alapján a kategóriában

a Pick szalámi termékek értékesítése nőtt a legnagyobb mértékben Németországban.

A díjazottak besorolását megalapozó, 30 ezer német háztartást képviselő fogyasztói panelkutatás arra mutat rá, hogy a növekedés motorja a Pick márkát vásárló háztartások számának bővülése volt.

A cég közleménye idézi Takács István vezérigazgatót, aki szerint a német szalámifogyasztókra a magas minőségi elvárások mellett jellemző, hogy

elsősorban az íz alapján döntenek vásárláskor.

A Pick termékeket - a német vásárlók visszajelzése alapján - a karakteres íz és fűszerezés, továbbá az összetétel és az elkészítés módja különbözteti meg más gyártók termékeitől.

Toplistára kerültek Forrás: MTI/Jászai Csaba

A Pick szalámi termékek széles körben megtalálhatók a német üzletek polcain, a kiskereskedelmi forgalom meghatározó részét bonyolító üzletekben. Ilyen széles német kiskereskedelmi jelenléttel és disztribúcióval a szegedi cégen kívül egyetlen magyar FMCG-gyártó - és főként márka - sem rendelkezik.

A cég tájékoztatása szerint

németországi exportból származó árbevétele tavaly meghaladta a 10 milliárd forintot, ami 20 százalékos növekedés 2019-hez képest.

A német jelentős exportpiacnak számít a vállalat esetében, a Németországba exportált Pick termékek ugyanis mennyiségben a teljes export 66 százalékát, míg értékben annak 71 százalékát teszik ki.

2100 alkalmazottal

A Pick Szeged Zrt. 2010-től a legnagyobb magyar agrárintegráció, a Bonafarm csoport legnagyobb forgalmú tagja és 2100 alkalmazottjával legnagyobb munkaadója.

A cég két szegedi, alsómocsoládi és bajai gyárában évente mintegy 40 ezer tonna húskészítményt állít elő, ebből csaknem 11 ezer tonna a téliszalámi, ez a jelenlegi kapacitás felső határát jelenti. A vállalkozás legmagasabb árfekvésű terméke, a téliszalámi értékben a felét jelenti a bevételeknek.

A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a Pick Szeged Zrt. nettó árbevétele tavaly 72,2 milliárd forintra növekedett a 2019-es 67,2 milliárd forintról, a bevételből 20,934 milliárd forintot tett ki az export, míg 2019-ben 17,91 milliárd forintot. A cég tavaly 5,3 milliárd forint adózott eredményt ért el az előző évi 4,2 milliárd forint után.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!