A tervezést az UTIBER Közúti Beruházó Kft., az UVATERV Út-, Vasúttervező Zrt., és a Pannonway Építő Kft. konzorciuma végzi el nettó 60,8 millió forintos beruházás keretében.
A nyertes ajánlattevő feladatai közé tartozik továbbá a tanulmányterv és a környezeti hatástan elkészítése is - teszi hozzá a Magyarépítők.hu cikke.
A NIF Zrt. tavaly augusztusban hirdette ki a nyertes konzorciumot a három részből álló projekt második ütemének kivitelezésére, amely Pécset és Szigetvárat köti össze 37 kilométeren. Az első két szakaszra már egyaránt elkészült a környezetvédelmi hatástanulmány, a megvalósíthatósági tanulmány, valamint környezetvédelmi engedélyekkel is rendelkeznek.
A soron következő tervezési feladat harmadik, egyben befejező részeként új nyomvonalon fog létrejönni ez a 3 km hosszúságú, kétszer két sávban elterülő gyorsforgalmi út. A kezdőpontja a Barcson áthaladó 6-os főútból fog indulni, és az országhatárnál húzódó Drávánál fog végződni.
A határhíd tervezése nem feladata a közbeszerzés nyerteseinek, viszont a tervezés során az út magassági vezetésében figyelembe kell venni egy leendő folyami átkelő útpályájának megfelelő elérését.
Ez azt jelenti, hogy a barcsi határátkelő hely után, a jelenleg személy- és áruforgalmat biztosító Dráva-hídon felül, egy új, 6-os főúthoz csatlakozó gyorsforgalmi közlekedést lebonyolító híd megépítését is tervezik.
Érdekességképpen a Dráva-híd történelmi szempontból is jelentős, a hidat ugyanis a szerbek részben 1941-ben, részben pedig 1944-ben, a második világháború során is felrobbantották.
Ezt követően több évtizedes szünet után, magyar és horvát államközi megállapodás révén készült el az új híd, amelyet 1974. október 25-én adtak át.