A kávé az egyik leggyakrabban fogyasztott ital a világon. Az NMS kutatóintézet által végzett felmérés szerint a hosszú (több mint 3 órás) autóutak során a magyarok többsége rendszeresen megáll egy rövid pihenőre, általában töltőállomásokon. Ilyenkor pihennek, valamint felfrissülnek, miközben hideg vagy meleg ételt és italt fogyasztanak. A felmérésben résztvevők számára a kávé minőségét leginkább a származási ország, az üzletben található, a prémium minőségű kávéital elkészítését biztosító professzionális kávégép, valamint a rendelkezésre álló kávétípusok széles választéka garantálja.
A személyzet kedvessége meghatározóan fontos a töltőállomásra betérők számára.
A válaszadók közel 60 százaléka említette, hogy a barátságos személyzet hatására spontán vásárolnak kávét. A kávéfogyasztás gyakorisága Magyarországon egyenes arányban van a tankolások számával, így kiaknázható lehetőséget rejt, érdemes a töltőállomásokat rövid kávészünet helyszínévé alakítani. Ezt alátámasztja, hogy a vásárlók kétharmada inkább a töltőállomáson fogyasztja el kávéját, hogy egyben rövid pihenőt is tartson.
A 2020-as és 2021-es felméréseken alapuló fogyasztói trendek azt mutatják, hogy a magyarok lassan visszatérnek a járvány előtti szokásaikhoz, és kezdenek többet utazni.
Míg tavaly áprilisban a megkérdezettek 40 százaléka mondta azt, hogy kevesebbet kíván utazásra és nyaralásra költeni, addig 2021 márciusában már a válaszadók közel 40 százaléka jelezte, hogy belföldi utazásokat és nyaralásokat, 20 százalék pedig külföldi utazásokat tervez.
A mobilitás változó trendjei szerint a jövőben a vásárlók valószínűleg több időt töltenek majd a töltőállomásokon. A vállalat a kávéforgalmazási tapasztalataira és a shopjaiban nyújtott kávéházi élményre építve a Shell Café márka bevezetése mellett döntött számos európai országban,
köztük Magyarországon is.