Különleges áruházat nyitott a Tesco Londonban
![Tesco áruház bolt kereskedelem élelmiszer](https://cdn.origo.hu/2023/12/-sUv0nFuYuL828xNFE34AGGDNkTzPo3DmJ5JroeTBZ8/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzMyMDA4Njk4YzkzNzQzNzZiMmNmMjVhMTdlOWY0Njhk.webp)
Az Egyesült Királyság legnagyobb kiskereskedője közölte, hogy a High Holbornban található áruházukat úgy alakították át, hogy a vásárlók termékszkennelés és pénztár használata nélkül vásárolhassanak és fizethessenek.
A GetGo néven ismert új formátum az Amazon által megnyitott hasonló üzletek mintáját követi.
A gyakorlatban ez úgy működik, hogy a Tesco.com alkalmazással rendelkező vásárlók kiválaszthatják a szükséges élelmiszereket, és azokkal rögtön ki is sétálhatnak az üzletből.
A Tesco képviselőjének elmondása alapján kamerák és súlyérzékelők állapítják meg, hogy a vásárlók mit vettek el a polcokról, hűtőkből, majd az áruházból való távozáskor közvetlenül az alkalmazáson keresztül számlázzák ki nekik a termékeket.
A technológiát az izraeli Trigo tech start-up cég biztosítja, amely hasonló partnerséget kötött németországi és hollandiai szupermarketekkel is.
A Tesco néhány alkalmazottja korábban már tesztelhette a rendszert a cég Welwyn Garden Cityben található központjában lévő üzletében, de ez az első alkalom, hogy a rendszer a vásárlók számára is elérhetővé vált.
Kevin Tindall, a Tesco Convenience ügyvezető igazgatója elmondta:
Legújabb innovációnk zökkenőmentes vásárlást kínál, segítve a vevőket abban, hogy még több időt takaríthassanak meg. Ez egyelőre csak egyetlen üzletben zajló próbaüzem, de kíváncsian várjuk, hogy vásárlóink hogyan reagálnak rá.
A Tesco azonban nem az egyetlen szupermarket, amely ezzel a metódussal kísérletezik az Egyesült Királyságban.
Az Amazon Fresh-nek már három ilyen "egyszerűen csak kisétálok" boltja van Londonban, miután 2018-ban első körben az amerikai Seattle városában bevezette ezt a technológiát.
A Tesco Clubcard programjának már 6,6 millió felhasználója van, így a kiskereskedő "jóval megelőzi a korát", amikor arról van szó, hogy a vevők vásárlási szokásaikra vonatkozó információkat felhasználva személyre szabott élményt nyújthassanak a számukra.
A szupermarket a világjárvány idején az online vásárlásra való átállásból is profitált.
A legfrissebb adatok szerint a Tesco bevételei 5,9 százalékkal, 30,4 milliárd fontra ugrottak az augusztussal zárult féléves időszakban a tavalyi évhez képest.