Különleges áruházat nyitott a Tesco Londonban

Tesco áruház bolt kereskedelem élelmiszer
A Tesco logo is pictured at a supermarket in west London on April 22, 2015. Britain's biggest retailer, supermarket group Tesco, announced Wednesday that it had plunged massively into the red last year as it took a hit on the value of its property. AFP PHOTO / ADRIAN DENNIS / AFP PHOTO / ADRIAN DENNIS
Vágólapra másolva!
A Tesco megnyitotta első pénztárgépek és termékszkennelők nélküli áruházát London központjában. A részletekről a BBC adott hírt.
Vágólapra másolva!

Az Egyesült Királyság legnagyobb kiskereskedője közölte, hogy a High Holbornban található áruházukat úgy alakították át, hogy a vásárlók termékszkennelés és pénztár használata nélkül vásárolhassanak és fizethessenek.

A GetGo néven ismert új formátum az Amazon által megnyitott hasonló üzletek mintáját követi.


A gyakorlatban ez úgy működik, hogy a Tesco.com alkalmazással rendelkező vásárlók kiválaszthatják a szükséges élelmiszereket, és azokkal rögtön ki is sétálhatnak az üzletből.

A Tesco képviselőjének elmondása alapján kamerák és súlyérzékelők állapítják meg, hogy a vásárlók mit vettek el a polcokról, hűtőkből, majd az áruházból való távozáskor közvetlenül az alkalmazáson keresztül számlázzák ki nekik a termékeket.

A technológiát az izraeli Trigo tech start-up cég biztosítja, amely hasonló partnerséget kötött németországi és hollandiai szupermarketekkel is.

A Tesco néhány alkalmazottja korábban már tesztelhette a rendszert a cég Welwyn Garden Cityben található központjában lévő üzletében, de ez az első alkalom, hogy a rendszer a vásárlók számára is elérhetővé vált.

A Tesco megnyitotta első, pénztárak és termékszkennelők nélküli áruházát Nagy-Britanniában Forrás: AFP/Adrian Dennis

Kevin Tindall, a Tesco Convenience ügyvezető igazgatója elmondta:

A Tesco azonban nem az egyetlen szupermarket, amely ezzel a metódussal kísérletezik az Egyesült Királyságban.

Az Amazon Fresh-nek már három ilyen "egyszerűen csak kisétálok" boltja van Londonban, miután 2018-ban első körben az amerikai Seattle városában bevezette ezt a technológiát.

A Tesco Clubcard programjának már 6,6 millió felhasználója van, így a kiskereskedő "jóval megelőzi a korát", amikor arról van szó, hogy a vevők vásárlási szokásaikra vonatkozó információkat felhasználva személyre szabott élményt nyújthassanak a számukra.

A szupermarket a világjárvány idején az online vásárlásra való átállásból is profitált.


A legfrissebb adatok szerint a Tesco bevételei 5,9 százalékkal, 30,4 milliárd fontra ugrottak az augusztussal zárult féléves időszakban a tavalyi évhez képest.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről