Új vasúti híd épül a főváros déli részén
![Duna FOLYÓ FOTÓ FOTÓTECHNIKA FOTÓTÉMA híd KÖZLEKEDÉSI LÉTESÍTMÉNY légi felvétel TÁJ városkép](https://cdn.origo.hu/2023/12/mchg0inKu2PGrTQCQhbtmLzXqjFUKDRGYKCVa0uxhP0/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2FhOGY2MzEwNTJmNDQyNzc4ZjE0NmMwMzU3MDRkNWZj.webp)
A nyertes ajánlattevő feladatát képezi majd az új vasúti híd megépítése a Soroksári-Duna-ág fölött, amely a jelenlegi Pesterzsébetet Csepellel összekötő Gubacsi híd közvetlen közelében jön létre. A Magyarépítők.hu cikke szerint a rendkívül leromlott műszaki állapotú
Gubacsi híd és környezetének fejlesztését célul tűző projekt egyik feladata a csepeli kikötő és a vasúthálózat közötti zavartalan teherforgalom biztosítása.
A jövőben több jelentős infrastrukturális beruházás is várható a térségben:
A nyertes ajánlattevő feladatát képezi majd az új, 22,00 + 145,00 + 22,00 támaszközű vasúti híd megépítése a Soroksári-Duna-ág fölött, a jelenlegi Pesterzsébetet Csepellel összekötő Gubacsi híd mellett 15 méterre, északra.
Az új híd célja a Budapest Soroksári út - Csepel elosztó - Budapest Kikötő „1BLA" elnevezésű vasútvonal átvezetése a Soroksári-Duna-ág fölött.
A híd szerkezetének teljes hossza 192,6 méter, felszerkezete pedig 493,6 méter hosszúságban épül meg.
Ezen felül a közbeszerzés kiterjed - a kiviteli tervek alapján - a Gubacsi vasúti híd és a Corvin csomópont közötti vasúti pálya kétvágányú vágányhálózattá történő kiépítésére.
A tervek szerint átépül a már meglévő Védgát utcai átjáró is, ahol fénysorompóval biztosított, Strail elemes útátjáró valósul meg a vasúti pálya 29+80,05 szelvényében.
Fontos, hogy az új pályaszakaszon nem személyszállító vonatok fognak közlekedni, így peron kiépítésére sem lesz szükség. A vasúti pálya tengelyterhelése 22,5 tonna.