Schanda Tamás hozzátette: az innovatív fejlesztések sorába tartozik a világító burkolatú kerékpárút, illetve a világító útburkolati jelek használata.
Az aszfaltburkolatba kevert szemcséktől éjszaka fényt kibocsátó utat korábban Esztergomban tesztelték a biciklisek, a világító burkolatjeleket pedig a Komárom-Esztergom megyei Tát és Nyergesújfalu közötti szakaszon próbálták ki először, most pedig Zalaegerszeg és Zalalövő között alkalmazzák.
A parlamenti és stratégiai államtitkár úgy fogalmazott: "Magyarországon innovatív és kreatív ötletekre és azok megvalósítására van szükség ahhoz, hogy Európa élvonalába tartozzunk", hogy a magyar emberek életszínvonala folyamatosan növekedhessen. A kormány ezért támogatja a kutatás-fejlesztési és innovációs tevékenységeket és a korszerű kezdeményezéseket, legyen szó az élet bármely területéről.
A közlekedés ügye sok szempontból kiemelt jelentőségű, hiszen a zöldítésével javítható a környezet állapota, az infrastruktúra bővítésével, korszerűsítésével pedig a gazdaság is élénkíthető. Az egyre jobb minőségű utak és járművek pedig egyaránt szolgálják az emberek kényelmét és biztonságát is - fejtette ki Schanda Tamás.
A Zalaegerszeg és Zalalövő közötti kerékpárúton elkészült világító burkolatjeleknek köszönhetően nemcsak biztonságosabbá vált a közlekedés, de olcsóbb is a fenntartása, mert nincs szükség közvilágításra, és ez a burkolat "meghibásodni sem tud".
A jelek messziről is jól láthatóak, de sokkal kevesebb fényszennyezést okoz ez a technológia, ami tehát természetbarátabb, mint a hagyományos világítás - tette hozzá.
Vigh László, a térség fideszes országgyűlési képviselője, miniszteri biztos az átadás kapcsán azt mondta: a Zalaegerszeget Zalalövővel összekötő, 20 kilométeres kerékpárút nagyon népszerű, mert sík terepen halad, de több települést is érint a két zalai város között. A helyiek és a turisták körében is kedvelt, ezért elég forgalmas útvonal, ami a világító burkolatjelekkel sokkal biztonságosabbá vált.
Mórocz József, a MK Zala megyei igazgatója a technikai részletekről elmondta:
a 20 kilométeres bicikliútnak 12 kilométeres szakaszát, a bagodi vasútállomástól Zalalövőig látták el az elmúlt hetekben a világító felezővonallal.
A mintegy 5,7 millió forintba kerülő kísérleti felfestés ugyan drágább, mint ha hagyományos festékkel készült volna, de a fluoreszkáláshoz hasonlóan sötétedés utáni fényvisszaadással megvilágítja a kerékpárút teljes szélességét.