Magyarország számos programmal és eseménnyel csatlakozik a 2021. október 1. és 2022. március 31. között megvalósuló Dubaji Világkiállításhoz. Az Expo 2020 által megvalósított programok között kaptak helyet a Magyar Divat & Design Ügynökség eseményei, melyeken a hazai kreatívipart és annak kiemelkedő tehetségeit ismerhették meg a látogatók.
„A pandémia okozta helyzetet követően végre újra lehetőségünk nyílt arra, hogy bemutatkozzunk a világ minden tájáról érkezett vendégek, szakemberek előtt, mindemellett pedig új piacok ismerhették meg a magyar tervezők alkotásait.
A Dubaji Világkiállítás alatt megvalósított eseményeink során fantasztikus visszajelzéseket kaptunk, amelyekből arra következtethetünk, hogy az ottani piac kifejezetten értékeli a magyar tehetségeket.
Dubaj a világ egyik legfontosabb kereskedelmi szereplője, így a bemutatkozással rendkívül pozitív hatást gyakorolhatunk az országimázsra és hazánk turisztikai vonzerejére" – emelte ki Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója.
November 8-12. között valósult meg a Downtown Design – a Dubai Design Week egyik központi eseménye –, amely keretében 10 hazai formatervező mutatta be designtárgyait az egységes magyar standon.
A megjelenés kapcsán egyértelműen pozitív visszajelzések érkeztek, a szervezők kiemelték, hogy a Budapest Select stand messze kiemelkedett a többi kiállító közül, annak formavilágával és egyediségével.
A nyitvatartási idő alatt folyamatosan voltak érdeklődők a formatervezett tárgyak körül, a látogatók nagy része pedig nemcsak megtekinteni szerette volna a kiállított termékeket, hanem már konkrét vásárlási igényekkel és kérdésekkel fordultak a tervezők felé.
November 9-én került sor a Budapest Select Fashion Show-ra, ahol 7 hazai márka mutatta be kollekcióját és a magyar tervezők kreativitását. A divatbemutatóra összesen 200 szakmai vendég és újságíró, valamint influencer és buyer látogatott el, hogy megismerhessék a divattervezők legújabb kollekcióit. A bemutatót követően közel 10 viszonteladói lánccal és showroommal indultak el a tárgyalások, akik ajánlataikkal visszaigazolták, hogy a magyar tervezők kollekcióira, szín és formavilágára kifejezetten nagy igény lenne ezen a piacon.
Vitathatatlan a tény, hogy Dubajban ismét egyedülálló lehetőség nyílt a tervezők számára a nemzetközi bemutatkozásra. A divattervezők szintén az Ügynökség egységes ernyőmárkája, a Budapest Select márka alatt vonultak fel, melynek célja, hogy a tehetséges hazai tervezők egyéni márkajegyeiket megtartva, de egységes kommunikáció által nagyobb figyelemben részesüljenek a nagyszabású nemzetközi megjelenések alkalmával.
A szakmai párbeszéd erősítése érdekében az Ügynökség egy kerekasztal-beszélgetést is szervezett a Dubaji Világkiállítás Woman's Pavilonjában. November 10-én regionális és helyi női vezetők osztották meg személyes gondolataikat és tapasztalataikat a divat jövőjével, a női vezetők szerepével és a fenntarthatóság fontosságával kapcsolatban. A résztvevők név szerint: Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezérigazgatója; Camille Boyer, az Austrian Fashion Association társalapítója; valamint Daria Marusyk, az ukrán divathét kommunikációs és fenntarthatósági vezetője voltak, akikhez Lama Jouni helyi divattervező is csatlakozott. A beszélgetés ide kattintva visszanézhető.
Az Ügynökség egyik legfőbb célkitűzése a magyar divat- és designipar nemzetközi ismertségének és elismertségének növelése,
ehhez pedig nagyban hozzájárult a Dubaji Világkiállítás alatt megvalósított programokon való szereplés. Európa után végre a Közel-Keleten is bemutatkozhattak a tehetséges alkotók, akiknek kreációin keresztül a látogatók megismerhették hazánk hagyományait, múltját, természeti kincseit és kultúráját.
A Budapest Select Fashion Show résztvevői: ABODI, Elysian, Kata Szegedi, Katti Zoób, Maison Marquise, MERO és Sentiments.
A Downtown Designon bemutatkozó formatervezők: ERROR N' MORE, Forms Design, Zsuzsanna Horvath, Leits Miklós, Loomiosa, Oleant, Paper Up!, Planbureau, POSITION Collective és sarakele.