Földünkön becslések szerint nagyjából 7500 különböző almafajtát termesztenek.
Black Diamondnak, azaz Fekete gyémántnak nevezik azt a különleges megjelenésű fekete almafajtát, amelyik a világ legdrágábbjának számít.
A Black Diamond Tibetben terem, fekete, vékony héjú különlegesség, ropogós és édesebb más almáknál, mert igen gazdag természetes cukrokban - emeli ki a Magyarmezőgazdaság.hu cikke.
Az ára azért is magas, mert csak nagyon rendhagyó körülmények között terem. Termőtája 3100 méter magasságban van, ahol sok a napfény, és meleg van napközben, éjjel viszont akár fagypont alá is süllyedhet a hőmérséklet. A gyümölcs héjszíne azért sötét, szinte fekete, mert rengeteg UV sugárzást kap. Az ilyen körülményeket nem lehet máshol mesterségesen előidézni, így e fajta termőkörzete igencsak szűk, ami árát és különlegességét fokozza.
A fa nagyon lassan fordul termőre: egy átlagos almafajtánál ez 2-3 évet vesz igénybe, a Fekete Gyémántnál akár 8 év is lehet, mire az első gyümölcsök leszedhetőek a fákról. Rövid ideig áll el: a gyümölcs szedés után csak két hónapig értékesíthető.
A világ legdrágább almafajtája, a Black Diamond:
Az októberben szedett Fekete Gyémántok darabja 6-7000 forintnak megfelelő összeg körül mozog,
nem csoda, hogy zömüket kínai luxushotelekbe szállítják.
Az áruházláncokban hazánkban is kapható Pink Lady az egyik legdrágább fajta, mégis van rá kereslet. A Pink Lady fajtát Ausztráliában nemesítettek a Lady Williams és a Golden Delicious keresztezésével, és mára világmárka lett ez az alma. Másik érdekesség vele kapcsolatban, hogy ez egy „klub fajta" amiknek a kereskedelme merőben eltér a hagyományostól, amikor a gazda megtermeli az almát, utána eladja olyan áron ahogy tudja, amit befolyásolhat a kereslet, kínálat, a termett mennyiség, azaz az időjárás is akár. A klub fajták termesztése és kereskedelme teljesen eltér a klasszikus módoktól.
A Pink Ladyre is egy különleges üzleti konstrukció épült. Adott volt egy almafajta, amelyet szinte mindenki nagyon finomnak talál. A nevét 1992-ben levédette az Apple and Pear Australia Limited nevű vállalat.
A Pink Lady azért „klub alma", mert csak az termesztheti, és csak az kereskedhet vele ezen a néven, akit felvesznek a klubba, amiért természetesen fizetni kell. E rendszer lényege a teljes piac egy kézben tartása. A klub döntésén múlik, hogy hol és hány tagja van, vagyis kontroll alatt tartja a kínálati oldalt. A Pink Ladyt prémiumterméknek pozicionálták, így ára a legdrágább tömegalmáknak is legalább a kétszerese.
A termesztést erős mennyiségi kontroll alatt tartják, ezzel megelőzve a nagy mennyiség, a dömping árleszorító hatását, ami így nem érvényesülhet. Ez a korlátozott termesztés nem csak a mennyiséget tartja alacsonyan, megőrizve a kuriózum jelleget, de a minőséget is nagyon jól tudják ilyen körülmények között kontrollálni.
A márka európai licencmenedzsere egy szakmai egyesülés, amely körülbelül 3 ezer európai termesztőnek, de mindössze 15 nagykereskedőnek engedi használni a márkát.
A Pink Lady megjelenésén, arculatépítésén, közösségi és hagyományos „médiaszereplésein" profi háttéremberek csapatai dolgoznak, ami egy gyümölcsnél viszonylag szokatlan felállás – de egy ruha, vagy autómárkánál gyakori. Tehát a magas árhoz a jó minőség mellett, a kínálat limitálása, és a marketingmunka is szükséges.