Ahogy a virtuális párhuzamos valóságként funkcionáló metaverzum egyre gyorsabban fejlődik, úgy próbálnak lecsapni a kínálkozó üzleti lehetőségre a luxuscégek is.
A Gucci például 4500 dollárért (közel 1,5 millió forint) árul virtuális táskát a Roblox platformon, de a Nike, a Balenciaga és a Burberry is azzal számol, hogy kiterjesztheti a „való világbeli" értékesítéseit a metaverzumban
– írja a CNBC. A Nike nemrég fel is vásárolta a digitális cipőket fejlesztő RTFKT nevű márkát, amely eddig 600 pár digitális cipőt adott el, 3,1 millió dollárért. A Burberry pedig együttműködik a Mythical Games nevű céggel, hogy saját nem helyettesíthető tokeneket (NFT) dobjon piacra.
Mindeközben az LVMH európai luxusóriás vezetője, Bernard Arnault csütörtökön úgy nyilatkozott, hogy a cége jelenleg inkább a való életben történő értékesítésre kíván fókuszálni. Hozzátette, nem érdekeltek abban, hogy „10 euróért adjanak el virtuális edzőcipőket".
A leggazdagabb európai magánszemélynek számító Arnault emellett kiemelte,
oda kell figyelni arra, hogy olyan spekulatív buborék alakulhat ki a metaverzum körül, mint amilyen az amerikai internetbuborék volt az 1990-es évek végén.
Hozzátette, lehetséges, hogy vannak releváns alkalmazási módok a metaverzumban, de az LVMH egyelőre kivár, hogy kiderüljön, hol vannak valódi profitlehetőségek a területen. Kiemelte, a metaverzum koncepciója „gondolatébresztő", és bizonyos márkák számára valóban lehet benne jövőbeni potenciál.
Az LVMH egyébként a világ legnagyobb luxusipari vállalata, és a pénzügyi jelentése alapján a cég 2021-ben 64,2 milliárd eurós bevételt ért el, ami 44 százalékkal haladta meg a 2020-as, és 20 százalékkal a 2019-es szintet.
Az LVMH részvénye több mint 30 százalékkal drágult az elmúlt évben, ami hozzájárult ahhoz, hogy Arnault a világ harmadik leggazdagabb embere legyen,
159 milliárd dolláros személyes nettó vagyonnal.