A Magyar Nemzeti Bank (MNB) tavaly márciusban indította el a Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítási (MFO) termékek közötti választás megkönnyítése érdekében összehasonlító oldalát, amelyet indulása óta már több mint 20 ezer alkalommal látogattak meg az érdeklődők – derül ki a Magyar Nemzeti Bank közleményéből.
Augusztusban az oldal új, kényelmi funkcióval bővült,
mostanra pedig mind a hét biztosító MFO termékei esetén van lehetőség arra, hogy az ügyfelek a kiválasztott termék megkötését a biztosító online felületére átnavigálva a már megadott adatok ismételt rögzítése nélkül kezdeményezhessék.
Az ügyfeleknek megkötött lakásbiztosításukat érdemes az évforduló előtt legalább két hónappal áttekinteniük, valamint friss kalkulációt végezni egyéni igényeik alapján. Meglévő szerződéseiket – a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításhoz hasonlóan – 30 nappal az évforduló előtt tudják felmondani, illetve az adott biztosítón belül évfordulótól függetlenül tudnak MFO-termékre váltani. Minősített Fogyasztóbarát Lakáshitel és más jelzálog-hitelek mellé is köthető a fedezeti ingatlan biztosítására. Érdemes a lakásbiztosításunkat átnézni és MFO-ra váltani, hiszen az ingatlanok értéke is jelentősen nőtt az utóbbi időben.
A fogyasztóbarát otthonbiztosítások kedvező díjért az eddiginél magasabb szintű, várhatóan átlagosan másfél-kétszeres szolgáltatást nyújtanak, fölösleges többletszolgáltatások- és kiadások nélkül, egyszerűen összehasonlítható módon. Kevesebb kizárással élhet a biztosító, mint a korábbi biztosításoknál.
A biztosítóval való kommunikáció, a kárbejelentés és a kárrendezés teljes folyamata digitálisan is végezhető.
Az ügyfél egzisztenciális helyzetét fenyegető károk esetén a biztosítók rendkívüli kárfelmérési és kárrendezési eljárást alkalmaznak, valamint kárelőleget nyújtanak. A kárrendezés időtartalma 100 ezer forint alatti kifizetési összegnél maximum 5, e fölött 10 munkanap lehet csak. A lakásbiztosítás (a megkötése utáni 3. negyedévtől) 3 havonta igény szerint bármikor felmondható.
Az MFO-kalkulátor fejlesztése illeszkedik azon jegybanki elváráshoz, hogy a biztosítók ügyfelekkel való kommunikációja, a kárbejelentés és a kárrendezés teljes folyamata elvégezhető legyen digitálisan.
A termékről további részletes információ a jegybank honlapjának MFO aloldalán érhető el.